מינויים

האם המינוי לרשות החברות פוליטי ופסול? ליברמן חוטף ביקורת

בצל הפיטורים של מנכ"ל משרד האוצר, התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר אביגדור ליברמן מחשש לגורמים עלומים שמבקשים למנות במקומות את מנהל הרשות: "תופעת המינויים הפוליטיים היא רעה חולה ומסוכנת, הפוגעת בערכי היסוד של שיטתנו ומכרסמת בתפקודו התקין של השירות הציבורי"
מערכת ice |  1
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) לשר האוצר אביגדור ליברמן בדרישה שימנע מכל אפשרות של מינוי פוליטי לרשות החברות הממשלתיות, זאת בעקבות התפטרותו הפתאומית של מנכ"ל משרד האוצר מוועדת האיתור.
התנועה ציינה במכתבה שעיתוי הודעתו הפתאומית של מנכ"ל משרד האוצר, מר רם בלינקוב, כי הוא מתפטר מתפקיד יו"ר ועדת האיתור לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות, מעלה חשש כבד שמא קיימים גורמים עלומים המבקשים למנות במקומו לרשות החברות הממשלתיות גורמים מקורבים פוליטית שאינם עומדים ברף הדרוש ואינם מייצגים את האינטרס הציבורי הנדרש לתפקיד זה. 
 
התנועה הדגישה במכתבה שנדרשת אמת מידה נוספת של ניקיון כפיים וטוהר מידות בניהולה של הרשות. שכן, תחת רשות החברות הממשלתיות מועסקים כ-53 אלף עובדים, שווי כלל נכסיהן נאמד ב-213 מיליארדי שקלים ושווי כלל הכנסותיהן עומד על כ-71 מיליארדי שקלים. 
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "תופעת המינויים הפוליטיים היא רעה חולה ומסוכנת, הפוגעת בערכי היסוד של שיטתנו ומכרסמת בתפקודו התקין של השירות הציבורי. היא מהווה הפרה של אמון הציבור ברשות המבצעת ופוגעת באמון הציבור בשירות הציבורי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי יבלום את המושחת? (ל"ת)
    חח... 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור