מינויים

מנכ"ל הביטוח הלאומי החדש מבהיר: "הקפידו על קלה כחמורה"

חרף הטענות כי המינוי שלו היה ידוע מראש לכאורה, יובל אלבשן שנבחר לכהן בתפקיד במקום מאיר שפיגלר טוען: "אני בוודאי לא הייתי לוקח חלק בהליך לא תקין. הפוך"
כפיר אדר |  4
המוסד לביטוח לאומי (צילום Magma Images)
לאחר שעורך הדין והסופר פרופ' יובל אלבשן נבחר אמש (ראשון) לתפקיד המנכ"ל החדש של המוסד לביטוח לאומי, במקומו של מאיר שפיגלר שאמור להתמנות לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל החלו לצוץ לא מעט טענות על דרך מינויו וכי לכאורה הוא היה ידוע מראש.
יש לציין כי שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן היה זה בחר באלבשן, לאחר שאושר על ידי ועדת האיתור לתפקיד. הוא גבר על שני מועמדים אחרים שהגיעו לקו הסיום: ראובן קפלן, המנהל לשעבר של בית ההשקעות פסגות ולשעבר ראש חברת עמידר הממשלתית; ויעל מבורך, לשעבר מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי ובכירה באגף התקציבים במשרד האוצר.
 
אלבשן הוא סופר, עורך דין קהילתי ופרופסור חבר מקצועי למשפטים. כיהן כדיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו. עד לשנת 2020 כמו כן משמש אלבשן כמגיש תכניות אקטואליה ברשת ב'. עד לספטמבר 2013 שימש כסמנכ"ל עמותת ידיד ומנהל רשת מרכזי הזכויות שלה בפריפריה הענייה של ישראל, עמותה שאלבשן היה ממייסדיה בשנת 1997. לאחר מכן, שימש כדיקן פיתוח חברתי בקריה האקדמית אונו עד לשנת 2016. בדצמבר 2021 מונה לראש הוועדה הציבורית לבחינת תנאי השכר של חברי הכנסת.
בתגובה ל-ice הבהיר: "אני בוודאי לא הייתי לוקח חלק בהליך לא תקין. הפוך. בהליך הקפידו על קלה כחמורה". חבר בוועדה טען לכאורה כי המינוי "היה ידוע מראש" וכי אלבשן לא עמד בכל דרישות הסף.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    איש שס שמתחמם על הקווים למנכל הביטוח הלאומי-אבידני
    שסניק 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש שס שמתחמם על הקווים למנכל הביטוח הלאומי-אבידני
    סגור
  • 3.
    אלבשן מינוי ראוי מאין כמוהו
    אורית 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי סופסוף המוסד ל"ביטוח לאומי" באמת יעשה את תפקידו כי כיום הוא המוסד של "לדפוק את האזרח". יש לי תואר שני ואני לא מבינה את מה שכתוב בטפסים של המוסד הזה שבכוונה מנוסחים בצורה מעורפלת. את הוועדות הרפואיות חייבים להוציא מידי הביטוח לאומי שכל הרופאים שעובדים שם באים לשרת את המעסיק שלהם ועל הדרך שוללים מהאזרחים את הזכויות שלהם. מוסד נוראי. כל השנאה שיש כלפי המוסד הזה מוצדקת במיליון אחוז. מקווה שאלבשן יעשה רפורמות כל שאזרחים יקבלו את הזכויות שמגיעות להם.
    סגור
  • 2.
    אלבשן
    שרית 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם הוא הקים את עמותת ידיד זה אומר הכל. בחירה מעולה.
    סגור
  • 1.
    בחירה מעולה, אלבשן מבין ללב מי שבמצוקה (ל"ת)
    דוד 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור