מינויים

בתום ארבע שנות נתק: ישראל תשלח שגרירה לטורקיה

לאחר ההודעה על חידוש היחסים בין ישראל לטורקיה, משרד החוץ מינה את אירית לילאן לתפקיד שגרירת המדינה באנקרה
מערכת ice | 
ישראל, טורקיה (צילום freepik)
ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ הודיעה היום (שני) על מינוייה של אירית ליליאן לתפקיד שגרירת ישראל בטורקיה. המינוי החדש מגיע בעקבות התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה ובתום ארבע שנים בהם שגרירות ישראל באנקרה עמדה שוממה.
 
קודם ההודעה על המינוי ליליאן שימשה בשנתיים האחרונות כממונה על שגרירות ישראל באנקרה. כעת מונתה לשגרירה הקבועה. הכרזה על המינוי מגיעה לאחר שבאוגוסט האחרון הצהירו טורקיה וישראל על החלטתן להחזיר את השגרירים והקונסולים, ובכך להגיע לנורמליזציה מלאה ביחסים ביניהן.
 
בנוסף לכך, הוועדה הודיעה על שורת מינויים נוספים: איסמעיל חאלדי מונה כשגריר ישראל בטוקמנסיטן, רוית בר, המשרתת היום כמנהלת מחלקה באגף האסטרטגי, מונתה לתפקיד הקונסול הכללי בשנגחאי ודניאל מרון מונה לתפקיד סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ.
בנוסף למינוי השגרירה גם במשרד הכלכלה והתעשייה חיכו לחידוש היחסים. כאמור בתחילת אוגוסט המשרד פתח מחדש את הנספחות הכלכלית הישראלית באיסטנבול, טורקיה, לאחר שפעילותה צומצמה דרסטית לפני כ-3 שנים בקיץ 2019. במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציינים כי כלכלת טורקיה משלבת בין תעשייה מתקדמת לצד חקלאות המבוססת על שיטות גידול מסורתיות, כאשר טורקיה נחשבת לכלכלה ה-19 בגודלה בעולם ובמדינה מתקיימת פעילות ייצור של חברות רב- לאומיות רבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה