מינויים

מהפכה בפילהרמונית הישראלית: שני מינויים בכירים בבת אחת

יאיר משיח ימונה לתפקיד מזכ"ל התזמורת הפילהרמונית ועליזה מיויס תמונה למנהלת הפעילות האמנותית. השניים מגיעים עם ניסיון וידע נרחב מגופי תרבות שונים בדגש על מוזיקה קלאסית
מערכת ice | 
הפילהרמונית (צילום יוסי זליגר פלאש 90)
התזמורת הפילהרמונית הישראלית מודיעה היום על מינוי שני מנהלים בכירים: יאיר משיח ימונה לתפקיד מזכ"ל התזמורת ועליזה מיויס תמונה למנהלת הפעילות האמנותית.
יאיר משיח מגיע עם עשרות שנות ניסיון בניהול גופי תרבות וחינוך במגזר הציבורי ובתפקידו האחרון שימש כמנהל התזמורת הסימפונית חיפה. בין תפקידיו הקודמים: מנכ”ל סולמות- מוזיקה לשינוי חברתי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, מנהל האגף לתרבות בעיריית כפר סבא ומנכ״ל היכל התרבות והחברה לתרבות הפנאי בכפר סבא. יאיר עסק בניהול אדמיניסטרטיבי מקצועי ופדגוגי של מרכזי מוזיקה וקונסרבטוריונים והיה בעברו נגן טרומבון מקצועי.
 
משיח זכה בפרס שרת התרבות בשנים תשע"ב ותשע"ו והוא יזם וניהל אירועי תרבות ופנאי בהיקפים של עשרות אלפי משתתפים דוגמת אירועי לאום ופסטיבלים. למשיח תואר ראשון במוזיקולוגיה מאוניברסיטת ת"א, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן והוא בוגר התוכנית לניהול מוסדות תרבות ואומנות מטעם אוניברסיטת ת"א.
בתפקידו כמזכ"ל יהיה אמון משיח על ניהולה האדמיניסטרטיבי של התזמורת. בין תחומי אחריותו: נושאי התפעול, כספים, שיווק, מכירות ומשאבי אנוש, לצד קשר ישיר עם משרדי ממשלה רלוונטיים וגופי רגולציה. 
עליזה מיויס תשוב לישראל לאחר שהחזיקה ב-30 השנים האחרונות במגוון משרות בכירות בתיאטרון מרינסקי בסנט פטרסבורג. בתפקידה האחרון כראשת תחום התכנון היתה אמונה על התכנון הכולל של אולמות התיאטרון, הקונצרטים והמוזיקה הקאמרית כמו גם על התכנון הרפרטוארי והתקציבי של הפסטיבלים השונים. תחומי אחריותה כללו התקשרויות עם מנצחים וסולנים ותיאום ותכנון סיורים בעולם. מיויס שימשה גם כראש מחלקת השיווק, הפרסום והעיתונות של תיאטרון מרינסקי ועסקה בפיתוח תכניות המנויים השונות עם דגש על הגדלת וגיוון הקהל.
בתפקידה החדש כמנהלת הפעילות האמנותית של הפילהרמונית הישראלית, תתאם מיויס את תכנון  והפקת הפעילות המוזיקלית של התזמורת ותהיה שותפה בבניית החזון האמנותי הרב שנתי של התזמורת. תחומי אחריותה יכללו התקשרויות עם סולנים ומנצחים וארגון וייזום סיורי קונצרטים בחו״ל. למיויס תואר ראשון במוזיקה מאוניברסיטת תל אביב.
מועצת המנהלים, הנהלת התזמורת והמנהל המוזיקלי בירכו על מינוי השניים ואמרו: ״אנו שמחים על הצטרפותם של יאיר משיח ועליזה מיויס לתזמורת. השניים מגיעים עם ניסיון עשיר בתחומי פעילות המוזיקה הקלאסית והצטרפותם מהווה צעד משמעותי להמשך שיגשוגה של התזמורת. אנו מנצלים את ההזדמנות להודות מקרב לב למזכ"ל אבי שושני שיפרוש מתפקידו לאחר כ 50 שנים בתזמורת . הקשר בין אבי לתזמורת, שהחל עוד בשנות העשרים לחייו, הוא ייחודי וחסר תקדים. במהלך השנים  הוא תרם תרומה עצומה להצלחתה וקידום מעמדה בארץ ובחו״ל. פועלו הניח בסיס איתן לעתידה של התזמורת“.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה