מינויים

חדשות רעות לישראל: מי מונה להיות השופט הראשי בבית הדין בהאג?

בבית הדין לצדק בהאג מתנהלת תביעה כנגד ישראל באשמת רצח עם, ודווקא עכשיו מתרחשים מינויים משמעותיים שעשויים להשפיע על ההחלטות שיתקבלו בעתיד. השופט הלבנוני נוואף סלאם יחליף בתפקיד את הנשיאה האמריקנית, והסגנית שלו תהיה ג'וליה סבוטינדה, שופטת אוגנדה
מערכת ice | 
בית הדין בהאג (צילום shutterstock)
כולנו עדים למשפט המתנהל נגד ישראל באשמת רצח עם בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. לאחרונה בוצעו חילופי תפקידים בהרכב השופטים, כאשר השופט הלבנוני נוואף סלאם נבחר לתפקיד נשיא בית הדין על ידי חבריו להרכב, והוא למעשה יחליף את הנשיאה האמריקנית ג'ואן דונהיו, אשר מכהנת בתפקיד מאז 2010.
סלאם מכהן כשופט בבית הדין מאז פברואר 2018, וקודם לכן אף כיהן כשגריר לבנון בארה"ב בין יולי 2007 לדצמבר 2017. אלו עשויות להיות חדשות מדאיגות במיוחד עבור הישראלים, אך יש עוד מקום לאופטימיות: סגניתו של סלאם היא ג'וליה סבוטינדה, שופטת אוגנדה, אשר התנגדה לכל הצווים שהוצאו נגד ישראל בדיון (למרות שבארצה התנערו מההחלטה), ולמעשה הראתה תמיכה בלתי מסויגת בצידה של ישראל.
 
כזכור, נגד ישראל מתנהלת תביעה שהגישה דרום אפריקה באשמה של רצח העם הפלסטיני, לאור אירועי חרבות ברזל. ההליך צפוי להימשך זמן רב, אך נכון לעכשיו ישראל לא התבקשה להפסיק את הלחימה, אלא חייבה אותה להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ובעוד כמה צווים שאינם מורים על הפסקת אש קבועה. עדיין לא ברור האם המינויים החדשים ישפיעו על ההליך המשפטי בו ישראל נמצאת, וכעת נותר רק לחכות להחלטות בית המשפט שיבואו בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה