נדל"ן ותשתיות

מנכ"ל משרד הסביבה חושף: זה הפתרון היעיל לאספקת החשמל

בכנס אילת לאנרגיה מתחדשת, נכחו בכירים במשרדי הממשלה ובמשק האנרגיה והסביבה וגורמי מקצוע נוספים במשרד להגנת הסביבה. בכנס המדובר, מנכ"ל משרד להגנת הסביבה ציין כי הפתרון הסביבתי היעיל לאספקת החשמל טמון בטורבינות הגז

מערכת ice |  3
אנרגיה ירוקה (צילום shutterstock)
היום (חמישי), השתתף מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, במושב משותף עם מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות בנושא התמונה הגיאופוליטית של אנרגיה, סביבה וכלכלה במזרח התיכון שלאחר מלחמת אוקטובר 2023.
מדובר בפאנל שנערך במסגרת כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת, אשר כלל  בכירים במשרדי הממשלה ובמשק האנרגיה והסביבה וגורמי מקצוע נוספים במשרד להגנת הסביבה.
במסגרת המושב, קרא סמט לציבור ולמשק לנצל גגות ושטחים פנויים אחרים במבני מגורים ועסקים כדי להתקין אנרגיה מתחדשת ואגירה, כפתרון סביבתי ויעיל להבטחת אספקת חשמל בעתות שגרה וחירום.
מלבד זאת, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה התייחס לצורך שיש במעבר להישענות על אנרגיות מתחדשות ובהפסקת השימוש בתחנות כוח פיקריות שהן בזבזניות ומזהמות. סמט ציין כי מעבר למשק חשמל מבוזר מבוסס אנרגיות מתחדשות ואגירה, הוא הבסיס לאסטרטגיה העולמית להפחתת פליטת מזהמי אוויר וגזי חממה ולהתמודדות עם משבר האקלים.
 
 עוד הדגיש ציין כי הפתרון הראוי לאספקת החשמל לא טמון התחנות הכוח הרגילות אלא בטורבינות הגז. לדבריו, טורבינות הגז יכולות להגיב ולתת שירותים לרשת החשמל בתוך 5-10 דקות – מתקני אגירה סטנדרטיים נותנות מענה בחלקיק שניה ובכך משפרות את איכות החשמל ומוזילות עלויות. בהמשך, ציין סמט כי על עיריית אילת לבחור בפתרון טורבינות הגז - דבר שיועיל לתושבים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעולה!
    משה 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעילות חשובה ביותר למען עתיד ירוק יותר, חשוב מאוד!
    סגור
  • 2.
    שאפו
    לאה 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד על הפרוייקט החשוב הזה. לא רק שהם מייצרים חשמל בדרך שבעצם מפחיתה פליטת גזי חממה, הם פשוט דואגים לייצר חשמל בדרך ירוקה שתתרום לעתיד שלנו.
    סגור
  • 1.
    לגמרי ככה
    נעומה 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך חשובה כל פעילות שהיא למען עתיד ירוק וטוב יותר. הטורבינות מפיקות חשמל ירוק ומפחיתות פליטות גזי חממה
    סגור