נדל"ן ותשתיות

המושב שנמצא 3 ק"מ מגבול לבנון יורחב, מי יהנה מתנופת הבנייה?

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה את הרחבת מושב לימן, הממוקם בגליל המערבי. התוכנית כוללת תוספת של 222 יחידות דיור במושב: 124 יחידות דיור בנחלות, 69 יחידות דיור רגילות במגרשי הרחבה ו-29 יחידות דיור בגדלים משתנים. מ"מ היו"ר ערן ניצן: "דווקא בימים כאלה על רקע פינויו של המקום, זכות לקדם תוכנית פיתוח כזו"
מערכת ice |  2
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון הודיעה הבוקר (שני) על החלטתה להרחיב את מושב לימן, הממוקם בגליל מערבי בתחום מועצה אזורית מטה אשר, צפונית לנהריה ובמרחק של כ-3 קילומטר בלבד מגבול הצפון עם לבנון. התוכנית הוגשה על ידי האגודה החקלאית שיתופית של מושב לימן ותוכננה על ידי האדריכל רודי ברגר.
התוכנית כוללת תוספת של 222 יחידות דיור במושב: 124 יחידות דיור בנחלות, 69 יחידות דיור רגילות במגרשי הרחבה ו-29 יחידות דיור בגדלים משתנים מ-40 מ"ר ועד 80 מ"ר בבנייה מרוכזת במרכז הישוב כמענה למגוון אוכלוסייה במושב. מדובר בתוספת ל-454 יחידות דיור מאושרות ב-124 נחלות ובמגרשי הרחבה כולל יחידות דיור קטנות המאפשרות קיום רב דוריות בנחלה.
 
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מוסיפה 1,408 מ"ר לתעסוקה וכ-200 מ"ר למסחר. התוכנית נערכה על בסיס ראייה כוללת של פיתוח המושב, חיזוקו וביסוסו החברתי, החקלאי והכלכלי. ההרחבה מתוכננת 'על שטחי ב' החקלאים, תוך התחשבות מרבית בשטחים חקלאים ובערכי טבע. רובה מוצעת ממערב למושב. 
מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית צפון, ערן ניצן: "דווקא בימים קשים אלו על רקע פינוי של מושב לימן בשל המצב הביטחוני, היתה זו זכות לקדם דיון להפקדה של תוכנית הפיתוח של המושב הכוללת את הרחבתו והסדרתו לקראת עתיד של התפתחות וצמיחה".
 
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ: "התוכנית היא דוגמא לתוכניות רבות במרחב הכפרי אותן מקדמת הועדה המחוזית צפון בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות, תוך התמודדות עם סוגיות רבות הקשורות בהרחבת הישובים הכפריים המוקפים בשטחים חקלאיים ובשטחים רגישים והפעלת שיקול דעת בין חשיבות חיזוק וצמיחת הישובים הכפריים, ובמיוחד במיקומו של הישוב בקרבה לגבול, אל מול השמירה על השטחים הפתוחים והחקלאות, וכן קידום תכנון המשלב את ההרחבות החדשות עם הישוב הקיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל ישובי הגבול אמורים להתפתח ,כסף הלך לכסף (ל"ת)
    עופר תושב הגבול 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נפלא
    ארז נורדמן 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי אני יוכל לתקוף יותר בבקתת המנגו
    סגור