נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן בעיר זהו בצניחה: איפה קשה למכור דירות חדשות?

על פי נתוני הלמ"ס ונתוני יזמי הנדל"ן, פתח תקווה נמצאת בין ארבעת הערים בהן מספר העסקאות של הדירות החדשות היה הגבוה ביותר מפרוץ המלחמה. בחודשים נובמבר-ינואר, נרשמו 668 עסקאות למכירת דירה בעיר, מתוכן 339 דירות חדשות. גיל קטה, מנכ"ל ובעלי קטה גרופ הסביר: "פתח תקווה עברה וממשיכה לעבור התפתחות"
מערכת ice |  1
צילום shutterstock
סימני התאוששות בענף הנדל"ן נרשמו בכל הארץ, למרות המכה שספג הענף בתחילת המלחמה. על פי נתוני הלמ"ס בחודשים נובמבר-ינואר, כשבולטת באזור גוש דן היא פתח תקווה. לפי הנתונים נרשמו 669 עסקאות למכירת דירות בעיר, מיד אחרי תל אביב בה נרשמו 690 עסקאות מתחילת המלחמה. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות לעומת 358 בתל אביב.
פתח תקווה, אשר נמצאת בין ארבעת הערים בהן מספר העסקאות של הדירות החדשות היה הגבוה ביותר, לצד  ירושלים, אשדוד ותל אביב, עקפה בדירוג את ראשון לציון למשל, בה נמכרו 305 דירת חדשות בלבד. נתון מעניין נוסף הוא שמעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים (אוגוסט-אוקטובר).
 
גיל קטה, מנכ"ל ובעלים קטה גרופ, מסביר שבחודשים האחרונים, רבים מהרוכשים שישבו על הגדר, חזרו למפת הביקושים: "מאז אוקטובר מכרנו 207 דירות בסה"כ הפרויקטים בחברה, מתוכן 135 דירות בפ"ת בלבד. בפ"ת המחיר הממוצע לדירה עומד על כ- 2.7 מיליון שקל לדירה. בנוסף אנו ממשיכים לשווק פרויקטים בהוד השרון ובגליל ים הרצליה, שם כבר מכרנו מתחילת המלחמה 72 דירות במחיר ממוצע של 4.6 מיליון שקל לדירה".
על פי הלמ"ס מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה בעיר לא גבוה יחסית ועומד על כ-1,610. הרבה פחות מתל אביב (בה נותרו 7939 דירות), ירושלים (5644), בת ים (3210) ורמת גן (2478). על פי קטה ,עליית המחירים הגדולה של פתח תקווה עוד לפנינו והסיבה לכך טמונה בין היתר ברכבת הקלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קטה את מנותק
    רועי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצה למכור תעשה שוה הנחות של 7-6%...ולגבי הרכבת הקלה - היא לא מקדמת מכירות
    סגור