נדל"ן ותשתיות

הקבלן איחר למסור דירה ב-5 שנים: זו התביעה שחטף

?איחרה במסירה למעלה מ 5 שנים ונתבעת בכמיליון שקלים. כדי לחשב את גובה הפיצוי המגיע לתובע בגין האיחור במסירה, התובע חישב את בסיס דמי הפיצויים לפי גובה דמי השכירות שהוא מקבל עבור הדירה בסך 6900 לחודש, ובהתאם למדרג הפיצוי הקבוע בהוראות חוק המכר (דירות)
מערכת ice | 
קבלן ומהנדס בניין (צילום freepik)
=היום [שלישי] הוגשה תביעה נגד חברת גמול יהוד בבית משפט השלום בתל אביב בסך של כמיליון שקלים. התובע, בעליה של דירה בפרויקט פינוי בינוי "מתחם השלושה" בעיר יהוד חתם על הסכם פינוי בינוי בספטמבר 2012 לפיו החברה התחייבה להשלים את הבניה בתוך 42 חודשים, עד לנובמבר 2016.
אלא שבעקבות הסתבכות החברה, בסופו של דבר הדירה נמסרה לתובע רק ביולי 2022 כאשר סה"כ האיחור במסירת הדירה הוא למשך 68 חודשים. במסגרת התביעה שהוגשה בבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד שי מורדוב, נתבעת גמול יהוד לשלם פיצויים בגין שני ראשי נזק- עיכוב במסירה ואי רישום זכויות.
 
כדי לחשב את גובה הפיצוי המגיע לתובע בגין האיחור במסירה, התובע חישב את בסיס דמי הפיצויים לפי גובה דמי השכירות שהוא מקבל עבור הדירה בסך 6900 לחודש, ובהתאם למדרג הפיצוי הקבוע בהוראות חוק המכר (דירות).
בנוסף, עד עצם היום הזה לא נרשמה הערת אזהרה ולא הונפק אישור זכויות על זכויות התובע בדירה. בשל העובדה, שהנכס לא עבר הליכי רישום כלשהם, ובהתאם לחוות דעת שמאי נתבעת גמול יהוד לפצות את התובע בסכום נוסף של 312,000 שקל, כל זאת בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל.[
לדברי עו"ד שי מורדוב, לא מדובר באי רישום בטאבו או אי רישום בפנקס הבתים המשותפים, דבר אשר מקובל שלוקח זמן, וצריך לחכות שהפרויקט יסתיים. בענייננו מדובר במצב שאין אפילו רישום בדרגה נמוכה יותר, כגון הערת אזהרה או אישור זכויות של החברה המשכנת, באופן שניתן יהיה למכור את הדירה או לקחת בגינה הלוואה המובטחת במשכנתא. לדבריו, לאור המצב הרישומי, חוץ מלהשכיר את הדירה, התובע לא יכול לעשות איתה כלום. לפיכך, השמאי קבע ירידת ערך של 10% משווי הדירה, בגין אי רישום הזכויות.
לדברי עו"ד שי מורדוב המייצג את התובע, מאז קבלת הדירה ועד היום, התנהל שיח עם חברות גמול ואחים עזרא, אשר דחו את התובע בלך ושוב. גם המאבקים המשפטיים אשר נוהלו בין כל המעורבים בפרויקט יצרו אי וודאות לגבי הגורם מולו תנוהל התביעה. החברה עברה טלטלות רבות בשנים האחרונות, לרבות אי וודאות בדבר זהות מנהלי ו/או בעלי החברה, והיום החברה בבעלות ובניהול איש העסקים רענן אלוני.       
(למעשה, כל בעלי הזכויות אשר קיבלו את הדירות החדשות, לא קיבלו אישור זכויות ו/או רישום הערת אזהרה ו/או כל מסמך אחר המעיד על זכויותיהם הדירות באופן שיוכלו למכור את הדירה ו/או לקבל עליה משכנתא).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה