נדל"ן ותשתיות
מהפכה בעיר המבוקשת במרכז: תחנות מטרו ואלפי דירות בדרך
חולון מתחדשת: תוכנית בציר יוספטל תהפוך למוקד מטרופוליני בדרום גוש דן. התוכנית צפויה להפוך את אזור הכניסה לעיר למוקד מטרופוליני חדש, עם עירוב שימושים אינטנסיבי, תחנות מטרו, מרחבים ציבוריים איכותיים ואלפי יחידות דיור חדשות
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אישרה את אחת מתוכניות ההתחדשות העירונית המשמעותיות ביותר במרחב הדרומי של מטרופולין גוש דן תוכנית ההתחדשות העירונית בציר יוספטל שבכניסה לעיר חולון. ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המקומית חולון.
התוכנית חלה על שטח של כ־70 דונם בצפון חולון, בין רחוב אילת במערב לאיילון במזרח, בסמוך לתחנת הרכבת יוספטל ובמרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת הקלה "יוספטל" שבבת ים. בהמשך צפויות לקום בתחומה גם שתי תחנות מטרו מרכזיות1M) ו־3M) ומפגש ביניהן, מה שיהפוך את האזור לאחד מצומתי התחבורה החשובים במטרופולין תל אביב.
לאור הנגישות יוצאת הדופן למערכות תחבורה עתירות נוסעים, התוכנית מסומנת כמוקד מטרופוליני מוביל, והיא תואמת לעקרונות תמ"א 70 לרבות עירוב שימושים, בינוי צפוף ונגישות מרבית לתחבורה ציבורית. במקביל, מקודמת גם תוכנית תמ"א 65 לשיפור הקישוריות בין כלל תחנות התחבורה במתחם.
התוכנית מוסיפה כ-1,620 יחידות דיור חדשות, כ־160,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, ועוד כ־100,000 מ"ר לצורכי ציבור ביניהם קריית ממשלה עתידית. הבינוי בתוכנית ישלב מגדלים בני קומות רבות לצד בנייה מרקמית בגובה 9-6 קומות, תוך יצירת כיכר עירונית מרכזית שתחבר בין תחנות המטרו, מעבר מעל שדרות יוספטל, וחיבורים עתידיים לתחנת הרכבת יוספטל.

קרדיט: ישר אדריכלים
התוכנית מקדמת איזון בין כלכליות הפיתוח לבין מימוש החזון של מוקד מטרופוליני, בדומה לאזורים פעילים לאורך נתיבי איילון. לאורך תהליך ההתנגדויות בחנה הוועדה חלופות תכנוניות רבות, ולבסוף הוחלט לפצל חלק מהמתחמים לקידום מהיר, תוך שמירה על שטחי ציבור איכותיים ושילוב מיטבי בין מגורים, תעסוקה ותחבורה.
בהתאם להחלטת הוועדה, 20% מהדירות יוקצו ליחידות קטנות עד 55 מ"ר, ועוד 10% לדירות עד 75 מ"ר במטרה לתת מענה לצעירים ולמשפחות בתחילת דרכן. בנוסף, התוכנית כוללת גמישויות תכנוניות בהן אפשרות להמיר זכויות תעסוקה למגורים והקלות בחניה עד להפעלת המטרו.
התוכנית מתייחסת לשדרות יוספטל כעורק עירוני ראשי ומגדירה חזיתות פעילות, שימושים משתנים בהתאם למיקום, ועיצוב מרחב ציבורי איכותי ונגיש. סמוך לאיילון ימוקמו מגדלים גבוהים עם תעסוקה, לאורך יוספטל עירוב שימושים עם מסחר פעיל, ואילו באזורי השכונות מגורים מרקמיים בלבד, לשמירה על קנה המידה המקומי.
עוד ב-
אדר' ארז בן אליעזר, מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון: "האתגר המקצועי שעמד בפנינו היה לתרגם את החזון המטרופוליני למציאות תכנונית מעשית. התכנית מוכיחה שאפשר לפתח מתחם בצפיפות גבוהה תוך שמירה על איכות חיים גבוהה ויצירת מרחב ציבורי איכותי. השילוב החכם של בנייה מגדלית ומרקמית, יחד עם עירוב השימושים האינטנסיבי, יוצר מודל חדש לפיתוח עירוני בישראל המותאם לעידן התחבורה הציבורית."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



