נדל"ן ותשתיות

נמל התעופה הזה ייסגר ויעבור ליעד חדש בישראל: מי מתנגדים להקמתו?

נציגי הרשויות בחדרה והסביבה: "העתקת שדה התעופה האזרחי למרחב תהרוס את חיי התושבים". במשרד האוצר טוענים: "מדובר בצורך לאומי ובקרקע לבניית 15,500 יחידות דיור בהרצליה"
מערכת ice |  1
טיסות (צילום shutterstock)
הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי קיימה היום (שלישי) דיון בנושא פיתוח ותחזוקה של שדות תעופה פנים-ארציים, במסגרת דוח מבקר המדינה 66א, על רקע סגירתו לצמיתות של שדה התעופה בהרצליה והכוונה להעביר את הפעילות למרחב חדרה. הדיון התקיים בעקבות פניות רבות שהתקבלו בלשכת יו"ר הוועדה, שהצביעו על התנגדות ציבורית רחבה להקמת השדה החדש. על פי הפניות, מדובר במפגע סביבתי ותברואתי שעתיד לפגוע באיכות חייהם של אלפי תושבים.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי: "אנו מתכנסים כדי למצוא פתרון נבון ומאוזן – בין הצרכים התחבורתיים והלוגיסטיים לבין השמירה על איכות חיי האזרחים. יש חלופות קיימות כמו מגידו והבונים שיכולות לשמש בסיס לתשתית, תוך חיסכון כספי משמעותי למדינה. אין תקציב מיותר ואנו מצפים ממבקר המדינה לבדוק האם החלופות נבחנו כראוי".

במהלך הדיון עלו טענות קשות מצד ראשי רשויות ונציגי ציבור מהאזור המיועד להקמה – חדרה, מנשה, עמק חפר ובקה אל גרביה שהתנגדו בתוקף למהלך. ראש מועצת מנשה, אילן שדה, טען כי האתר שנבחר דורש עקירת עצי פרי באזור רגיש, מלא בקווי חשמל חיוניים, וכי מדובר בפגיעה בחיי תושבים שגרים 3 ק"מ מהמנחת. לדבריו, "הכפייה של ועדת התכנון המחוזית הופכת את המקום לבלתי ראוי למחיה. יש חלופות שלא פוגעות באף אחד – שילכו אליהן."
חבר מועצת העיר חדרה, רון שגן, הדגיש כי בחלופת חדרה נרשמה פגיעה גבוהה על פי כל התבחינים, וכי רק בשל גמגום מצד העירייה וההנחה שיהיה קל יותר להעביר את התוכנית – קודמה חלופה זו. לדבריו, "אין הצדקה לאומית ברורה דווקא למיקום הזה, יש מנחתים רבים בתת פעילות שאפשר לפתח – וביניהם חיפה ומגידו."
סגן ראש מועצת עמק חפר, חיזקי סיבק, טען כי "התוכנית הנוכחית תהרוס את חייהם של אלפי תושבים", וקרא לשוב ולבחון את התוכניות הקודמות שאינן פוגעות באנשים. גם מבקר עיריית באקה אל גרבייה, פארס גאנם, הצטרף להתנגדות: "אנו מתנגדים באופן נחרץ – מדובר בפגיעה ישירה באיכות החיים של התושבים."
רשות שדות התעופה הדגישה כי נערכה בחינה רחבה של מעל 45 חלופות, ובסיומה הוחלט כי המרחב מדרום לחדרה הוא האפשרות המתאימה ביותר. שרון קנר, מהלשכה המשפטית ברשות שדות התעופה, ציינה כי "התוכנית הוכנה כך שמטוסים לא יעברו מעל אזורים מיושבים, אלא מעל שדות חקלאיים בלבד. בית המשפט העליון דחה את העתירות נגד התוכנית, אך נכון לעכשיו היא תקועה בשלב ההערות."
נציג אגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, הסביר בדיון כי מדובר בתשתית לאומית וכי יש לשקלל גם את שיקולי הנדל"ן – "במצב של משבר דיור קיים צורך ממשי לספק מענה לצרכי הבנייה. הקרקע שפונתה בהרצליה תאפשר הקמת 15,500 יחידות דיור חדשות שכבר נחתמו במסגרת הסכם גג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שרון קנר משררת
    קבלן 07/2025/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וודאי שמטוסים יעברו מעל איזורים מאוכלסים ובכל מקרה הרעש לא נשאר רק במסלול הטיסה. היא כנראה חושבת שאנשים מטומטמים. ככה זה עורכי דין. השמש לא זורחת לכם מהתחת ולעולם לא יהיה שדה בחדרה כי פיזית לא ניתן לכם לבנות אותו ואף מטוס לא ישאר שלם על המסלול
    סגור