נדל"ן ותשתיות
שדה התעופה הזה יפונה בישראל עבור נדל''ן: התכנית ל-2027 נחשפת
אלפי דירות תלויות על בלימה: המלחמה הפנימית שמעכבת את הפתרון הדיורי בהרצליה עם הפינוי עד אוגוסט 2027 של שדה התעופה הממוקם בעיר
פרדוקס מכאיב מתרחש במרכז הארץ - בעוד אלפי משפחות מייחלות לדירה, ובעוד שוק הנדל"ן מתרושש מהיעדר מלאי, חבילת הזהב של הרצליה נשארת תקועה במעגל אין-סופי של מחלוקות ביורוקרטיות. שדה התעופה ההיסטורי, שמאז מלחמת העצמאות שירת צרכים צבאיים ואזרחיים גם יחד, הפך למוקד סערה פוליטית וכלכלית שמונעת מאלפי יחידות דיור להגיע לשוק.
על פי 'גלובס' המאבק המשפטי והתכנוני סביב המתחם נמשך כבר עשורים, כשהרשויות המקומיות צועקות על מפגעי הרעש ומתחננות לפינויו, בעוד התעשייה התעופתית נאחזת בו בציפורניים מחוסר חלופות ריאליות. הדילמה הנוכחית מגיעה לשיאה כשרשות מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה כבר הגיעו להבנות על פינוי עד אוגוסט 2027, הסכם שאמור לפתוח את השערים ל-1,915 יחידות דיור במסגרת תמ"ל 1083 ועוד 15,500 דירות נוספות ברובע הצפוני.
אולם כשההסכם מגיע לחתימה, אגף תקציבים במשרד האוצר מגלה עקשנות מתסכלת ומסרב לתת את החותם הסופי, תוך דרישה לערובות נוספות שייתכן שלעולם לא יגיעו. הספקות שמטילים עובדי האוצר על יכולתו של משרד התחבורה לקיים את התחייבויותיו יוצרות מבוי סתום מעצבן, כאשר חלק מהגורמים מעדיפים להניח לבג"ץ להכריע במקומם. תוך כדי המתנה לפתרון מהשמיים, המכרזים המוכנים לשיווק נשארים על המדף, ואלפי הדירות הפוטנציאליות ממשיכות להיות חלום רחוק במציאות הדיורית הקודרת.
פרויקט נדל"ן מהפכני צפוי לשנות את פני הרצליה לנצח, כאשר רשות מקרקעי ישראל השיקה החודש ארבעה מכרזי ענק המיועדים להקמת רובע מגורים חדש על שטחו של שדה התעופה המתפנה בקריית המסלול.
עוד ב-
על פי הפרסום של כלכליסט, המהלך החדשני כולל 1,915 יחידות דיור מגוונות, כאשר 574 מהן מיועדות להשכרה ארוכת טווח בשיתוף תכנית "דירה להשכיר" הממשלתית, ו-350 נוספות מיועדות לדיור מוגן עבור קשישים. התוכנית השאפתנית, שהמכרזים שלה צפויים להיסגר בסוף אוגוסט, כוללת גם שטחים נרחבים למסחר ותעסוקה, כשהיא מהווה חלק מתכנית כוללת שאושרה ב-2023 על ידי הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



