נדל"ן ותשתיות

אושרה תוכנית התחדשות עירונית בפתח תקווה עם 227 יחידות דיור

פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת אחדות באם המושבות אושרה על ידי ועדת התכנון והבניה העירונית בפ"ת, שהמליצה להפקיד את הפרוייקט לוועדה המחוזית. מה יקבלו הדיירים בתמורה לפינוי בתיהם?

כפיר אדר | 
תחנה מרכזית פתח תקווה (צילום החברה לפיתוח עירוני)
ועדת התכנון והבניה העירונית בפתח תקווה המליצה להפקיד לוועדה המחוזית את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת אחדות בפתח תקווה. במסגרתו, קבוצת אלמוג תבצע הליך של פינוי בינוי בין משולש הרחובות יוספסברג, כץ ובן צבי יצחק. הפרויקט יכלול פינוי של 56 יחידות דיור בשלושה בניינים ישנים ובמקומם ייבנו 227 יחידות דיור ב-2 מגדלים בני 24 קומות.
בעלי הדירות הקיימות יקבלו בתמורה דירה חדשה עם תוספת של 25 מ"ר, מרפסת, מחסן וחנייה. הפרויקט עצמו יכלול תמהיל דירות מגוון של 3-4-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.
התכנון האדריכלי של הפרויקט נעשה על ידי אדריכל דורון גולדווסר בליווי מנהלת כרמים ועיריית פתח תקווה. המגדלים יכללו שטחי ציבור רבים (כ-25%) המיועדים לבניית מבנים ומוסדות ציבור, שטח ציבורי פתוח, חזית מסחרית ושביל מעבר בין הרחובות.
שכונת אחדות נחשבת לשכונה ותיקה הנמצאת בסמיכות לשכונות שערייה וכפר גנים ב, ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של העיר. בנוסף, היא נמצאת בקרבה לכביש 471 ומשם ניתן להשתלב לעורקי תחבורה ראשיים נוספים כדוגמת כביש 4 וכביש 6. הועדה המקומית פ"ת בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית מקדמת תכנית להתחדשות עירונית לשכונת "אחדות" הוותיקה על פרוגרמה שנבנתה במשותף. במסגרת התכנית הכוללת יינתנו פתרונות תחבורה, שטחי ציבור ומוסדות ציבור, לרבות מוסדות חינוך ופנאי. על פי תכנית אחדות חלק מהמבנים בשכונה מיועדים לפינוי-בינוי וחלקם מיועדים להתחדשות במסגרת תמ"א 38.
ראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג ציין: "מרכז העיר וכלל השכונות הוותיקות בפתח תקוה נמצאים בראש סדר היום התכנוני ואנחנו מקדמים ובוחנים כל העת מגוון פרויקטים אשר צפויים לשנות את פני העיר בשנים הקרובות. אישור התכנית יוספסברג – כץ ע"י הועדה המקומית, הוא אבן דרך נוספת בדרך להגשמת חזון ההתחדשות. התכנית צפויה לשדרג את המרחב הציבורי באזור הוותיק, בנוסף לעובדה שבעלי הדירות ייהנו מדירות חדשות ומודרניות. כך שאין ספק כי זהו שינוי משמעותי לדיירים ולסביבה כולה. לצד התחדשות העיר והעבודה האינטנסיבית בשכונות הוותיקות, התב"עות החדשות שאנחנו מקדמים לאזורי התעסוקה והעסקים – בהם פארקטק, סגולה ורמת סיב; שדרוג תשתיות התחבורה, לרבות תחילת הפעילות של הקו האדום של הרכבת הקלה ושני קווי המטרו שנראים באופק – יקפיצו את העיר קדימה".
בלה ברדה ברקת, עו"ד, מומחית להשקעות נדל"ן ועירוניות: "אוכלוסיית המדינה תמשיך לגדול והצפיפות בערים תגבר – בעזרת תכנון עירוני נכון שהתחדשות עירונית מהווה חלק בלתי נפרד ממנו – יהיה ניתן לספק מענה הולם לתושבים אך זה מהווה רק חלק מתוך כלל הפתרונות. לצד זאת יש צורך שערים יאמצו מודל תכנון עירוני אג'ילי - תכנון שיאפשר עדכון שימושים גמיש ומהיר למבנים ובנייני מגורים קיימים. בצורה זו הגורמים השונים האחראים על פיתוח העיר יוכלו להעניק פתרונות ראויים: לזוגות צעירים, משפחות בתחילת דרכם, צעירים ועוד, תוך התייחסות מהירה למחזור החיים וצרכי התושבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה