נדל"ן ותשתיות

היסטוריה ברחובות: אחרי 50 שנים דירות חדשות קריית משה הוותיקה

חברת אאורה נבחרה לבצע פרויקט פינוי בינוי לבניית עד 1,350 יח"ד. החברה נבחרה על ידי בעלי הדירות במתחם מבין 7 חברות שהתמודדו על הפרויקט  
אריאל נוי | 
יעקב אטרקצי (צילום יחצ)
חברת אאורה ישראל שבשליטת יעקב אטרקצ'י דיווחה אמש (שני) לבורסה בת"א כי נבחרה לבצע פרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, שבמסגרתו יוקמו עד 1,350 יח"ד חדשות במבנים בני 10-18 קומות, במקום 180 דירות קיימות במבנים ישנים שייהרסו ויפו
למתחם תכנית מאושרת לפינוי בינוי ובמסגרתה תוקצה גם קרקע משלימה להקמת הפרויקט – במקום תוקם שכונת מגורים חדשה של כ-1,080 יח"ד שחלקן יוקמו במתחם וחלקן בקרקע המשלימה. אאורה פועלת להרחבת השכונה עד ל-1,350 יח"ד בסך הכל, ותפעל להחתמת הדיירים ולהוצאת היתר בנייה בשנה הקרובה.
המתחם ממוקם במתחם 5 בין הרחובות יום הכיפורים והורוביץ בפאתי שכונת קריית משה ברחובות, ויכלול גם פיתוח סביבתי ומבני ציבור המשמרים את ערכי המקום ומשדרגים אותו. במכרז הדיירים התמודדו 7 חברות ואאורה נבחרה לבצע את הפרויקט על ידי בעלי הזכויות במתחם שיוצגו על ידי עו"ד ארז ללצ'וק, עו"ד שיזף גפני ועו"ד מזי טזזו–מדינה.
שכונת קריית משה נמצאת בדרום במערב רחובות והמבנים שבה ברובם משנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. ב-2019 אושרה תוכנית כוללת לשכונה שבמסגרתה יבוצע פינוי בינוי לכלל השכונה, יבוצע טיפול כולל בתשתיות ובפיתוח, יוקמו מרכזי מגורים ותעסוקה, ישודרגו מחלפים ואף תוקם תחנת רכבת (מתארית). במסגרת התכנית ייבנו 9,854 יח"ד, מעונות סטודנטים ודיור מוגן.
בשבוע שעבר דיווחה אאורה כי חברת הדירוג מדרוג, העלתה את דירוג החברה והחוב שלה וקבעה לה דירוג של Baa1 עם אופק יציב. בין השיקולים העיקריים לדירוג: סך ההכנסות הצפויות מפעילות ייזום, ותק וניסיון ההנהלה בעיקר בפרויקטים בתחום הפינוי-בינוי, שיעורי מכירה גבוהים מול שיעורי הביצוע, פיזור פרויקטים בפריסה ארצית בעיקר באזורי ביקוש מרכזיים, ועסקת "מבנה" שדווחה לאחרונה ושצפויה לשפר משמעותית את הנזילות של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה