נדל"ן ותשתיות

המהלך של אלקין לבלום עליית מחירי דיור: להגדיל מכסות של עובדים זרים

לאחר שנשבר השיא של עובדים זרים בישראל, במשרד הבינוי והשיכון מתכוונים להכפיל את מספר האישורים. אלקין: "הגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הכרחית להגברת קצב הבנייה", משרד הבינוי והשיכון: מתוכנן הכפלת העובדים הזרים עד שנת 2030 

אריאל נוי |  2
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ גילי יערי, דוד כהן, מיכאל גלעדי)
בישראל מועסקים כ-70 אלף עובדים פלסטינים בענף הבניין ועוד כ-14,000 עובדים זרים נוספים, זאת עובדה. כזכור נחשף ב- ice כי נשבר שיא של עובדים זרים בישראל, ובתוך כך מספר התאונות בנייה. המוסד לבטיחות וגהות יצא בעקבות זאת בקמפיין שקורא למעסיקים להקפיד על הנחיות הבטיחות של העובדים הזרים בישראל
ענף הבנייה חווה משבר ומחסור חמור בעובדים זרים מה שבא לידי ביטוי בשיא מגיפת הקורונה. היה עיכוב במסירת דירות חדשות. ועלייה משמעותית במחירי הדיור. מאז כניסתם של איילת שקד למשרד הפנים ושל זאב אלקין למשרד הבינוי והשיכון כל אחד מהם "התחרה" עם השני בפתרון יצירתי יותר להוזלת מחירי הדיור. 
בשבוע הראשן לכניסתה איילת שקד מינתה יושב ראש מטה לתכנון לאומי שיוריד את מחירי הדיור והוא יהיה מי שיקבע יעדים לאומיים ויתכנן את הביצוע.  תורו של אלקין הגיע, והוא מציע פתרון מקורי להורדת מחירי הדיור.  על ידי זה שיכפיל את מספר העובדים הזרים לפחות בכ-25,000 עובדים מתוכם יהוו גם עובדים פלשתינים.
לדבריו זה יביא להגברת קצב הבנייה ובסופו של דבר לעצירה בעליית מחירי הדיור. האם זה מה שיבלום את מחירי הדיור? ימים יגידו, לעת עתה במשרד השיכון והבינוי אישרו את הדברים. 
מלשכתו של אלקין נמסר ל-ice: "מאז כניסתו של השר למשרד הבינוי והשיכון נעשית חשיבה כיצד לבלום את עליית מחירי הדיור. הגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הכרחית להגברת קצב הבנייה - דבר שיבלום את עלייתם  מחירי הדיור ואף יותר מכך, יביא למגמה הפוכה. בימים אלה המספר הסופי של הגדלת כמות העובדים הזרים נמצא בדיוני מטה עם השר ומול משרד האוצר". 
ממשרד הבינוי והשיכון מסרו ל-ice כי הם פועלים במטרה לתת מענה לביקוש העולה לדיור ולמחסור המצטבר ביחידות דיור במדינת ישראל. חלק מהותי במתן מענה לצרכים לדברי גורמים במשרד השיכון, אלו נמצא בכוח העבודה, והמשרד מקדם תכניות לטווח הקצר והארוך בנושא. 
עוד נמסר " על מנת להפוך את ענף הבניה של ישראל 2035 למתקדם ומוטה תיעוש לטווח הארוך הפתרון הנדרש צריך להתבסס על תהליכי שיפור טכנולוגי, שמשך הטמעתם הינו ארוך. לכן יש לנקוט בצעדים כגון בניית תכנית לפיתוח ושילוב השימוש בטכנולוגיות בנייה מתקדמות, תמרוץ קבלנים לשימוש בשיטות בניה מתועשות, עידוד הכשרות עובדים ישראלים והסרת חסמים רגולטוריים, להעלאת המודעות בקרב כלל הגורמים לתועלות הבנייה המתועשת.
אך בטווח הקצר, 2021-2030, ולאור החוסר הקיים ביח''ד והגידול במשקי הבית שרק הולך ומגדיל את המחסור, חסרים בענף הבנייה עובדים. לכן נדרש באופן מיידי להגדיל את היקף העובדים בעבודות רטובות בהיקף כולל של 22,000 עובדים בחלוקה שתתבסס על היקף יכולת הכשרת העובדים הישראלים והיתרה תהיה על בסיס עובדים זרים ופלסטינאים.
חשוב להדגיש כי תוספת פועלים לעבודות רטובות מביאה  לתוספת עבודה במקצועות נוספים במעטפת של הבנייה ואנו יודעים כי הגדלת מספר העובדים במקצועות הרטובים משפיעה באופן ישיר גם על הגדלת מספר העובדים בעבודות האחרות בענף הבניין כגון מהנדסים, אדריכלים, חשמלאים, זגגים, מתקיני מעליות, עובדי אינסטלציה, עובדי מיזוג אוויר וכו'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האיש טמבל..רק מעבר כל משרדיהממשלה לירוחם
    חיים8 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמצפה רמון...יורידו מחיר ופיתרון לפקקים
    סגור
  • 1.
    תחדשו דחוף את תכנית למשתכן עם עשרות אלפי דירות
    אריק 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יעצור מיד את עליית המחירים המטורפת
    סגור