מדדים ומחקרים

נשבר שיא של עובדים זרים בישראל, איזו מדינה מובילה?

מספר המועסקים שמגיעים מחו"ל עולה בתוך כך מספר התאונות בנייה. המוסד לבטיחות וגהות יוצא בקמפיין שקורא למעסיקים להקפיד על הנחיות הבטיחות של העובדים הזרים בישראל
אריאל נוי |  4
בנייה (צילום פלאש 90/ גיל יערי)

בשנת 2021 יש בישראל כ-98,188 עובדים זרים חוקיים בענפי הבנייה, הסיעוד והחקלאות. לפי נתוני מנהל הבטיחות בשנת 2020 נהרגו 57 עובדים מכלל המגזרים. המוסד לבטיחות וגהות יוצא בקמפיין שקורא למעסיקים להקפיד על הנחיות הבטיחות של העובדים הזרים בישראל.

במהלך העשור האחרון חלה עלייה הדרגתית במספר העובדים הזרים החוקיים עד שהגיעה לשיאה בשנת 2019 .אז היו בישראל מעל 100 אלף עובדים זרים. כעת בישראל יש כ-98,188 עובדים זרים חוקיים ועוד כ- 18,136 עובדים זרים לא חוקיים. בישראל, כמו ברחבי העולם, עובדי בריאות, סיעוד ובנייה, חשופים לסיכון מוגבר לפגיעות שלד ושריר.
מדובר בעיקר בפגיעות גב, כתפיים או צוואר, המתרחשות כתוצאה מאופי העבודה המאומצת, הכוללת מטלות רבות של כמו למשל: העברה וניוד מטופלים או חפצים וחומרים שיש להזיז בתוך סביבת העבודה. פעולות אלו, החוזרות על עצמן מדי יום במשך שנים, פוגעות בבריאותם של העובדים, באיכות ונוחות העבודה ומובילות לאובדן ימי עבודה. 
זכויותיהם של העובדים הזרים במקום העבודה

על פי החוק, דין זכויות נפגעי תאונות העבודה הישראליים הינו כדין זכויות נפגעי תאונות העבודה הזרים. לפיכך, העסקת עובד זר בישראל מחייבת את המעסיק לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות חודשיים, אשר יבטיחו כי במהלך תאונת עבודה, העובד הזר יוכל לקבל את מלוא זכויותיו הרפואיות, הביטוחיות והכלכליות המגיעות לו, מחובתו של המעסיק לרכוש לעובדו, על חשבונו, ביטוח בריאות פרטי. פוליסת הביטוח לעובדים זרים תקפה לשנה בלבד, ויש לחדש את פוליסת הביטוח לשנה נוספת 3 חודשים לפני מועד סיומה.
הנחיות לשמירה על בריאותם של העובדים הזרים. 

מ"מ מנכ"ל המוסד לבטיחות וגהות, ד"ר מיקי וינקלר הסביר: "העובדים הזרים בישראל משמשים חלק אינטגרלי מענפי הבנייה, החקלאות, התעשייה והסיעוד. לא פעם הם לוקחים על עצמם מקצועות בהם למדינה יש מחסור בעובדים ומכאן, חובתינו לשמור על בריאותם ולכבד את זכויותיהם".
עוד טען: "אנו קוראים למעסיקים להעניק תשומת לב מרבית להדרכת העובדים הזרים בדבר הנחיות הבטיחות והזכויות המגיעות להם בחוק, אליהם הם לא תמיד מודעים עקב מגבלות שפה או תרבות".
 

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פיליפינים
    אנונימי 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה אנשים עובדים בן זונה
    סגור
  • 3.
    למה עובדים מטורקיה מקבלים
    שרוליק 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אישור לעבוד כאן??????
    סגור
  • 2.
    למה לאזרחי המדינה לא דואגים כך
    א 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם הזכויות הרפואיות שלנו האזרחים , פריצות דיסק ובעיות שונות עקב עבודה במאמץ לא מוכרות כנכות והקלות בביטוח הלאומי בעבודה עם חולים ובעלי מוגבלויות שונות , הגיע הזמן לקדם נושא זה
    סגור
  • 1.
    איך נותנים לטורקים ממדינה אנטישמית
    שלום 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לעבוד בארץ? הזוי.
    סגור