נדל"ן ותשתיות

תכנית ענק לפינוי בינוי בגבעתיים: זו השכונה שנבחרה

הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה את התוכנית להתחדשות עירונית הגדולה ביותר בגבעתיים. התוכנית כוללת תוספת של 3,827 יחידות דיור, שטחי ציבור בהם שני בתי ספר חדשים ושטחים פתוחים. מתכננת מחוז ת"א: "מדובר בתוכנית חדשנית, "דור ב'" לתוכניות התחדשות שכונתיות, בהתאם למתווה החדש שיחליף את תמ"א 38"
אריאל נוי |  1
גבעת רמבם אחרי. הדמיה: קורין יחיאל אדריכלים בע"מ
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, הפקידה להתנגדויות הציבור את התוכנית להתחדשות עירונית בגבעת רמב"ם בגבעתיים. מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית הגדולה ביותר המקודמת היום בגבעתיים.
התוכנית הינה בשכונת רמב"ם, על שטח כולל של כ-340 דונם. שכונה וותיקה הממוקמת במרכז בגבעתיים, שאדמותיה נרכשו ע"י היזם והתעשיין ישראל טייבר בשנת 1933 השכונה כוללת עצים ותיקים ומבנים בעלי ערכים אדריכלים ותרבותיים לצד מבני שיכון.

התוכנית המקודמת על ידי עיריית גבעתיים והרשות להתחדשות עירונית, מגדירה את התחדשות לב השכונה במתכונת של התחדשות בבנייה נמוכה יחסית (מרקמית) ובשולי השכונה במתכונת פינוי בינוי, במספר מתחמים אשר יכללו שימושים מעורבים, ויאפשרו הקצאות משמעותיות לצורכי ציבור לרווחת השכונה.
בסה"כ מאפשרת התוכנית תוספת של עד כ-3,827 יחידות דיור לכ-3,047 יחידות הדיור הקיימות. מדובר בתוכנית חדשנית ותקדימית, שבוחנת בראיה מתחמית את החוזקות והחולשות של  השכונה, ונותנת להם מענה בהתאם לכך.
ייחודיותה של התוכנית בכך שהיא מאפשרת מחד התחדשות במגרש בודד, תוך שמירה על אופי השכונה, ומאידך מאפשרת התחדשות במסלול של פינוי בינוי משמעותי, אשר מייצר את שטחי הציבור החסרים כבר היום בשכונה. בהתאם לכך קובעת התוכנית מספר מסלולים: חיזוק או הריסה ובניה בלב השכונה, בהתאם לאזורי התכנון השונים, בגובה של  4.5 קומות ל-10 קומות; פינוי בינוי בדרך רבין עם בנייה של עד 35 קומות; ובדרך השלום בנייה בגובה של עד 45 קומות.
התוכנית קובעת עקרונות להקצאת שטחי ציבור בשטח כולל של כ-19 דונם פתוחים ובהם הקמת שני בתי ספר חדשים בשכונה ותוספת שטחים פתוחים. בנוסף, קובעת התוכנית עקרונות להקצאת שטחי ציבור בשטח כולל של כ-19 דונם פתוחים ובהם הקמת שני בתי ספר חדשים בשכונה, וכן מקצה שטחים נוספים במגדלים, לטובת מוסדות חינוך, רווחה וקהילה על מנת לתת מענה למחסור המשמעותי בשטחי ציבור בשכונה.
מתכננת מחוז תל אביב, אדר' חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי: "מדובר בתוכנית חדשנית, "דור ב'" לתוכניות התחדשות שכונתיות, בהתאם למתווה החדש שיחליף את תמ"א 38. התוכנית מאפשרת הוצאת היתרים לצורך התחדשות במגרש הבודד, בד בבד עם הגדרת מתחמים שיש לתכנן מחדש, בכך יוצרת וודאות לטווח ארוך ומתמרצת התחדשות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שואה אורבנית (ל"ת)
    חזי 08/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור