נדל"ן ותשתיות

באיזה עיר אושרה תכנית התחדשות עירונית הגדולה בישראל?

אושרה תכנית התחדשות עירונית גדולה בשכונה הגדולה בישראל שטח המתחם המדובר הוא כ 5 דונמים וכיום קיימות בו 32 יחידות דיור בנויות. במסגרת התכניות שתוגשנה לוועדה המקומית לתכנון ובניה, שובל מתחמי מגורים מקדמת תכנון בנייתן של כ 140 יחידות דיור יחידות דיור בשלושה בניינים
אריאל נוי |  2
התחדשות עירונית בחיפה (צילום אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות)
אושר פרויקט פינוי בינוי גדול בשכונת נווה שאנן בחיפה. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה לחברת שובל מתחמי מגורים כי החליטה להמליץ לשר השיכון להכריז על מתחם פינסקר בחיפה כעל מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי.
שטח המתחם המדובר הוא כ 5 דונמים וכיום קיימות בו 32 יחידות דיור בנויות. במסגרת התכניות שתוגשנה לועדה המקומית לתכנון ובניה, שובל מתחמי מגורים מקדמת תכנון בנייתן של כ 140 יחידות דיור יחידות דיור בשלושה בניינים.
שכונת נווה שאנן היא בין אחת השכונות המישוריות הבודדות בעיר אשר מרבית הבניינים בה נבנו בשנות ה 60 של המאה ה 20 כאשר מיקומה במרחק של מספר דקות הליכה לטכניון מושך אליה סטודנטים רבים ששוכרים בה דירות.
כזכור נשבר בחיפה שיא בפינוי בינוי: הריסת 17 מבני מגורים ישנים במסגרת תכנית פינוי-בינוי שנייה בשכונת בת-גלים בחיפה. במקומם זה יוקם 725 יחידות דיור חדשות בסך הכולל, מתוכננת בארבעת מתחמי ההתחדשות המקודמים בשכונה, תוספת של כ- 2,000 יח"ד חדשות.
אישור העירייה התקבל לאחר שחברת שובל מתחמי מגורים בע"מ הגישה לעירית חיפה בקשה החתומה על ידי רוב בעלי הדירות במתחם לקבלת אישור עקרוני לקידום פרויקט פינוי בינוי. התוכנית תוכננה ע"י אדריכל תמיר לזר עברה שינויים והתאמות בהתאם לבקשת הועדה להתחדשות עירונית של עירית חיפה. 
בזמן הקרוב יגישו היזמים את התכנית לועדה המקומית לתכנון ובניה חיפה. על פי התכנית של חברת שובל ייהרסו 4 הבניינים הקיימים ותחתם תבנה חברת שובל בניינים חדשים ומודרניים, המשלבים מגורים, מסחר ושירותים בשטח של כ 1050 מ"ר. בנוסף ישולבו גן ילדים ציבורי על פי דרישת הועדה.
מניתוח עסקאות בשנים האחרונות עולה כי אין תזוזה משמעותית במחירי הנדל"ן בשכונת נווה שאנן כמו בשאר השכונות בחיפה כאשר ניתוח עסקאות מגלה שדירות בשכונה נמכרות בשנים האחרונות במחיר של כ 14 אלף שקלים למ"ר. לדברי ישי רוט, סמנכ"ל השיווק של חברת שובל "הפרויקט הזה יניע את הנדל"ן בשכונה ויביא לעלית ערך לא רק של רוכשי הפרויקט אלא בשכונה כולה". 
ראש העיר עינת קאליש רותם מובילה מדיניות התחדשות עירונית הדוגלת ביצירת ודאות תכנונית, בין היתר באמצעות הקמת הרשות העירונית להתחדשות עירונית וקביעת זכויות בנייה ברורות בכל שכונה. "הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים – ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים", מציין ישי רוט, סמנכ"ל השיווק של חברת שובל. לדבריו, "עירוב השימושים ייתן מענה לאוכלוסיית האיזור לשירותים חיוניים ויהפוך את הרחוב ליותר פעיל ויחיה אותו".
מעירית חיפה נמסר כי "חידוש פני שכונות העיר הוא אחד מפרוייקטי הדגל של ראש העיר.  במסגרת זו, הציגה העירייה במהלך שנת 2021, בזו אחר זו, תכניות אב רבות להתחדשות שכונות העיר הוותיקות, אשר ימצבו את חיפה כשיאנית בתחום ההתחדשות העירונית. שכונות אלו, שיהפכו לשכונות העתיד, יכללו אלפי יחידות דיור חדישות, שישפרו את איכות חיי התושבים המתגוררים בהן, לצד אוכלוסיות צעירות, שיעברו להתגורר בהן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עינת קליש רותם מנסה למכור לוקשים חסרי טעם לציבור
    שרון 08/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיפה התגלו מאז תחילת השנה 15 גוויות בודדים במצב ריקבון. קליש היא ראש העירייה הכי חלשה בישראל כשחלק גדול מהקואליציה שלה חבר לאופוזיציה וקליש בעמדת מיעוט בטל בשישים. כל זאת על רקע מחדלים אינסופיים, חוסר יכולת ניהול והנהגת מינימליים, חגיגות כספים למקורביה ועוינות קשה כלפי הציבור, התקשורת , רשויות אזוריות, כלי חברי כנסת ומשרדי ממשלה. היא כנראה חושבת שהיא הצגה של בן אדם אחד חסר כישורים ויכולות. היא בעלת חזון של וודאות וקיימות? בדיחה טובה. היא בקושי מקיימת את עצמה במעמד שלה ושעון החול שלה עף אחורה.
    סגור
  • 1.
    שכונת מוהליבר מזרח יהוד
    זקן 08/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    28 מגדלים. אז מי הכי גדולה ?
    סגור