נדל"ן ותשתיות
הכניסה הדרומית לירושלים נפתחה, זה הסכום שהושקע בפרויקט
נפתחו לתנועה נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים. ההשקעה הכספית בכלל הפרויקט עומדת על כמיליארד שקל בסך הכל. הפרויקט מנוהל ומבוצע על ידי חברת מוריה
אבן דרך משמעותית נרשמה הבוקר (ראשון) בפרויקט הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) בירושלים, עם פתיחתם לתנועה של נתיבי התחבורה במנהרה הצפונית ובגשר החדשים. החל מהיום, תעבור התנועה בכביש המנהרות דרך המנהרה הצפונית החדשה שאורכה כ- 300 מטרים, וכן דרך הגשר שנבנה מעל נחל גילה, בגובה של כ-60 מטרים ובאורך של כ-360 מטרים.
הסטת התנועה לנתיבי התחבורה החדשים תאפשר, לאחר שנים ארוכות, את ביצוען של עבודות השיקום והשדרוג במנהרה הצפונית הקיימת. פרויקט הכפלת המנהרות, כביש 60, בהובלתם של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ובניהולה ובביצועה של חברת מוריה, מהווה את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים ואת עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר וליישובי הסביבה. ההשקעה הכספית בכלל הפרויקט היא כמיליארד שקלים והעבודות בו צפויות להסתיים במהלך שנת 2025.
הפרויקט באורך של כ-12 ק"מ, מחבר בין צומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ליישוב אלעזר, וכן כולל בין היתר את הקמתן של שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן את הקמתו של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ייחודי המתחלף בהתאם לשעות העומס. בשעות הבוקר ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי.

קרדיט צילום: שיכון ובינוי SkyVideo
העבודות בפרויקט כוללות גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. פרויקט הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה משמעותית בפקקים באזור ויאפשר זרימה קלה נוחה ובטוחה של התנועה בכביש. כמו כן, הכביש יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה מכיוון דרום ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית.
הפרויקט מהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת התשתיות התחבורתיות המואצת העוברת על ירושלים ובכלל זה בשלוש הכניסות המרכזיות לעיר, עם השלמת הכניסה הראשית של ירושלים דרך כביש 1 וקידום פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית בכניסה הצפון מזרחית של העיר.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "חג שמח לכולנו. השבוע חנכנו את מחלף סחרוב החדש, המשכנו בהצבת המסילות ברכבת הקלה, והיום, נפתח לתנועה הנתיב המשמעותי בפרוייקט כביש 60. וזוהי רק ההתחלה. פרוייקים תשתיתיים מתקדמים, הולכים ומסתיימים לשרות התושבים, התשתיות המודרניות עומדות לרשותכם, וזוהי בהחלט הולכת להיות שנה טובה!. שנתחדש וחג שמח ירושלים".

קרדיט צילום: שיכון ובינוי SkyVideo
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, הוסיף: "הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) הינו פרויקט אסטרטגי המצוי באחת הכניסות לעיר ירושלים, אשר ישנה את המציאות התחבורתית הקיימת כיום בכביש המנהרות, וישדרג את רמת הבטיחות ואיכות הנסיעה לירושלים וליוצאים ממנה. חברת מוריה גאה לקחת חלק משמעותי בהקמת פרויקט חשוב זה, ולהיות שותפה בשינוי חוויית הנסיעה בציר המרכזי של הכניסה הדרומית לעיר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.כרגיל השקעה ציבור בסרוגיםבן נפתלי 09/2021/06הגב לתגובה זו1 1ובמרכז הארץ, פקקים, צפיפות, יוקרמחיה ואלימות. מקוה שהממשלת השיונוי תשנה במשהו את חלוקת המשאבים.סגור
-
3.עוד השקעה בשטחים הכבושים (ל"ת)אפרת 09/2021/06הגב לתגובה זו0 5סגור
-
2.הטעייה גדולה!נוסע קבוע 09/2021/05הגב לתגובה זו1 0אכן מתקדמים בצעדים איטיים אך הפתיחה איננה בשורה כלל שכן מדובר בקטע קצר ביותר שלא משנה כלל את המצב. ממשיכים ליסוע באותו המצב כדי לשפץ את המקטע הישן ועד שלא יפתחו עוד כ3 מקטעים נמשיך בעומס ההזוי מבוקר ועד לילה.סגור
-
1.ומה עם הכניסה הצפונית לירושלים ?מירית 09/2021/05הגב לתגובה זו2 0הכניסה הצפונית לירושלים, כביש 60 משטח המועצה האיזורית בנימין לשכונת פסגת זאב פקוקקקק באופן נוראי וגורם לנו סבל גדול. מתי נראה שם משהו טוב קורה ??סגור


