נדל"ן ותשתיות

אלקין נגד החרדים: הדירות בקרית גת ישווקו לכלל ציבור

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בעימות מול החרדים - אלפי דירות בקרית גת ששווקו על ידי שרי השיכון והפנים בעבר לציבור החרדי, יעברו לציבור הכללי: "התפתחה הזמן האחרון תפיסה לפיה ברגע שמשהו לא לשביעות רצון הפוליטיקאים החרדים זו גזענות, ואת זה אני לא מקבל"
מערכת ice |  3
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ גילי יערי, דוד כהן, מיכאל גלעדי)
ועידת עכו השלישית לעירוניות שנפתחה היום (שני) סיפקה כותרות כאשר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין התייחס לעימות עם הציבור החרדי על התכנית בקרית גת מערב, ו-10,000 הדירות שיועדו בעבר לציבור החרדי והודיע על שינוי במתווה כאשר כבר היום פורסם מכרז של 2,000 דירות לכלל הציבור.
לדבריו של אלקין, בכנס שהתקיים באולמות האבירים בעכו ביוזמת הפורום הישראלי לעירוניות, מרכז השלטון המקומי ועיריית עכו, אין לו דבר נגד הציבור החרדי וגם לו מגיעים פתרונות דיור, אך "התפתחה בזמן האחרון תפיסה לפיה ברגע שמשהו לא לשביעות רצון הפוליטיקאים החרדים זו גזענות, ואת זה אני לא מקבל. במקביל אנחנו ממשיכים לקדם את העיר הסמוכה - שפיר - שמיועדת לציבור החרדי".
על השינוי בתוכנית הוסיף שר הבינוי והשיכון: "קרית גת מערב תוכננה לציבור הכללי ופתוחה ליזמים חרדים. באו שרי שיכון ופנים חרדים ולקחו את התכנית והסבו אותה לציבור החרדי. זה שינה את מלאי הדירות לציבור הכללי וזה גם עיכב את התוכנית בגלל הצורך לשנות אותה, בזמן בו אנו זקוקים ליחד האלו בדחיפות. לכן החלטנו לעצור את השינוי, ולשווק את התכנית כפי שתוכננה במקור לכלל הציבור".
על סוגיית הדיור הציבורי שעכשיו בכותרות אמר אלקין: "מדינת ישראל נמצאת במצב משברי, הבאנו עצמנו לחיסול מלאי הדיור הציבורי והאוכלוסיה הנזקקת עם גידול האוכלוסין, רק גדלה. יש לפחות 50 אלף משפחות וזה בקריטריונים המאוד מחמירים שלנו. רכישה בשוק של 1700 יחד בכמה מנות תסייע מעט, ויש לנו גמישות לרכוש היכן שהצורך הכי גדול".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קרית גת לכולם
    יחיאל 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קרית גת לכולם,אלקין ושקד ישראלים,הם בעד עם ישראל ולא נגד החרדים כואב ומפחיד לראות את קרית גת מתחרדת אני תושב וותיק בקרבת גת ואני רואה את המגמה של ראש העירוהיא לא טובה.
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד אלקין. תבנו לחרדים בהרצליה
    גילי 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השר אלקין מודים לך על המהלך של הקומבינטורים דרעי וראש עיריית קריית גת . קריית גת לא הייתה עיר חרדית וזה היה הורס את הצביון שלה. תבנו להם במרכז הארץ. אם הייתה נבנית שכונה כזאת כל מי שקנה בכרמי גת היה בורח. תודה לך
    סגור
  • 1.
    חרדים יקרים, רציתם אופוזיציה? תהנו!
    צדוק 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    11 1
    חה חה חה. ככה זה כשאתם מעדיפים להמשיך להיות עבדים של ביבי במקום לדאוג לציבור שלכם.
    סגור