נדל"ן ותשתיות

סאמיט ממשיכה להתרחב בארה"ב: היכן השקיעה 80 מיליון דולר?

חברת ייזום הנדל"ן התקשרה בהסכמים לרכישת שני מרכזים מסחריים המניבים כיום כ-14 מיליון דולר בשנה, נטו. מממשת חלקים משניים בנכסים אחרים בתמורה כוללת של כ-41 מיליון דולר המייצגת תשואה של כ-5% על ההכנסות. לאחר העסקאות, תחזיק סאמיט ב-14 מרכזים מסחריים בארה"ב בשטח להשכרה של כ-600 אלף מ"ר
מערכת ice | 
זוהר לוי (צילום באדיבות סאמיט)
חברת סאמיט אחזקות נדל"ן ממשיכה להרחיב את פעילותה בארה"ב תוך ניצול הזדמנויות שוק, ובמקביל מתחילה במהלך של הצפת ערך משמעותית בנכסים המסחריים, שרכשה במהלך השנה האחרונה.
החברה מעדכנת היום, כי חברה בת זרה שלה התקשרה בהסכמים לרכישת 2 מרכזים מסחריים בארה"ב, תמורת סך של כ-80 מיליון דולר. הנכסים הנרכשים כוללים שטח להשכרה של כ-134 אלפי מ"ר, הבנויים על מקרקעין בשטח של כ- 560 אלפי מ"ר. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הינו כ-75%, וההכנסה השנתית מהנכסים, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-14 מיליון דולר.
רכישתו של אחד מהמרכזים המסחריים, הנמצא בפנסילבניה, בתמורה כוללת של כ-55 מיליון דולר, הושלמה. השלמת רכישתו של המרכז המסחרי השני, הנמצא במישיגן, בתמורה כוללת של כ-25 מיליון דולר, צפויה בשבועות הקרובים. לאחר השלמת ההתקשרות, והתקשרויות אחרות שעליהן דיווחה החברה לאחרונה, תחזיק סאמיט ב-14 נכסים מסחריים בארה"ב, בשטח להשכרה של כ-600 אלפי מ"ר ושטח קרקע של כ-2.8 מיליוני מ"ר שאת כולם רכשה השנה.
במקביל, סאמיט מדווחת, כי החלה במימוש של חלקים מהנכסים המסחריים שברשותה, וזאת תוך הצפת ערך לפעילות זו. סאמיט מעדכנת, כי מתוך הנכסים המסחריים שרכישתם הושלמה עד כה, החברה הבת מכרה ומנהלת מו"מ למכירה של חלקות משנה בהיקף מצטבר של כ-41 מיליון דולר, מתוכם נחתמו כבר הסכמים למכירה כאמור בהיקף של כ-15 מיליון דולר. ההכנסות משכירות שמניבות החלקות שנמכרו מסתכמות בכ-800 אלף דולר לשנה, וההכנסות מכלל החלקות למכירה מסתכמות בכ-2.2 מיליון דולר. נתונים אלה ממחישים למעשה את הצפת הערך של סאמיט בנכסים אלה, תוך תקופה קצרה יחסית, המתבטא בהחזר השקעה ניכר ללא קיטון משמעותי בהכנסות מהמרכזים המסחריים.
במקביל לפעילות בתחום המרכזים המסחריים, סאמיט פועלת בשנה האחרונה בניו-יורק וצברה פורטפוליו משמעותי של דירות להשכרה ברחבי העיר. לאחר השלמת הרכישות עליהן דיווחה החברה בתקופה האחרונה, הפורטפוליו יכלול מעל ל 2,500 יח"ד. סאמיט פועלת להרחבת פעילות זו ומנהלת מו"מ לרכישת בנייני מגורים נוספים בעיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה