נדל"ן ותשתיות

תכנון ובנייה: זו המועצה שתורחב ותהפוך בקרוב לעיר

הכנסת אישרה את המשך עבודת הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש בשנתיים נוספות. שרת הפנים, איילת שקד: "חריש תוכל לשגשג ולגדול"
אור בוקר |  4
נדל"ן בחריש (צילום פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאריכה את תוקף הוועדה המיוחדת לתכנון חריש. את קידום הליך החקיקה בכנסת הובילו משרד הפנים ומשרד הבינוי והשיכון בהובלת השרים איילת שקד וזאב אלקין. בשנים האחרונות מקדם משרד הבינוי והשיכון את תכנון והקמת העיר חריש ומשקיע משאבים ומאמצים רבים בפיתוח העיר, תוך התחשבות בכלל נתוני האזור, הסביבה והתושבים.
המשרד שם לו למטרה לייצר מצב בו התושבים העוברים להתגורר בחריש יגיעו לעיר מפותחת ומתקדמת מבחינת תשתיות ומבחינת השירותים המוניציפליים בה, וכך אכן קורה בימים אלה. האכלוס החל לפני כחמש וחצי השנים בתקופה בה התגוררו בה אלף תושבים, כיום מונה חריש מעל ל-30,000 תושבים. נכון להיום נבנו בה מעל 12 אלף יחידות דיור, כאשר מעל 10 אלף כבר קיבלו תעודת אכלוס.
על פי ההצעה שאושרה, ראש רשות מקומית שהוא חבר המועצה הארצית לתכנון ובנייה יכול למנות כממלא מקומו את מהנדס הרשות המקומית. כמו כן, מוצע לשנות את ההרכב הקבוע של כל ועדה מיוחדת כך שיכלול נציג של ארגוני הסביבה.
 
באשר לוועדה המיוחדת חריש, אושרה הוראת שעה לתקופה של 27 חודשים שתאפשר את המשך פעולתה. בתקופה זו, יכהנו בוועדה שני חברים נוספים – אחד מרשות מקומית גובלת ואחד מרשות מקומית סמוכה. כמו כן, ימונה משקיף מרשות סמוכה אחרת. הוועדה המיוחדת, המשלבת סמכויות של ועדה מקומית ומחוזית גם יחד, פועלת מזה 13 שנה לקידומה של העיר החדשה של ישראל – חריש. זאת ועוד, הוועדה אישרה מספר רב של תוכניות הכוללות למעלה מ -14 אלף יח"ד וכחצי מיליון מ"ר שטחים לתעסוקה.
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "אני מברך על אישור הכנסת להארכת עבודתה של הועדה המיוחדת בשנתיים נוספות. אישור זה מהווה צעד משמעותי לחריש שיאפשר לוועדה המיוחדת של חריש לקצר את לוחות הזמנים ולדאוג להכנת הקרקע הדרושה עבור המשך אכלוסה של העיר חריש בצורה מיטבית. אני סמוך ובטוח כי הוועדה תקדם את פיתוח העיר כמה צעדים קדימה, על מנת שהתושבים יזכו לגור בעיר מתקדמת בעלת איכות חיים גבוהה".
שרת הפנים, איילת שקד: "הלילה עבר חוק משמעותי לתושבי חריש, חוק תכנון ובנייה לשנתיים נוספות, שנדרש לפיתוח והבניה של אזורי התעסוקה בחריש. הוועדה תתחיל לעבוד מיד ונמנה בה את מי שצריך על מנת שחריש תוכל לשגשג ולגדול. אני דואגת לפיתוח הכלכלי של חריש ועובדת בשיתוף פעולה מלא עם המועצה שבקרוב תהפוך לעיר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחרית הימים
    מיקו 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כיף כולם ישבו בבית ויקבלו הקצבות מליברמן כי הרי לא יהיה אפשרי לזוז מהבית וכולם יסעו לשום מקום
    סגור
  • 2.
    הגירה חיובית לחריש
    רועי 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוד ממציא מושגים חדשים של טמטום שעוד לא הכרתי. חריש היא העיר במקום הראשון בישראל בהגירה חיובית, כך שכל שנה מצטרפים אליה פלוס 8000 תושבים. כיצד יכול להיות שיש הגירה שלילית בעיר שמידי שנה גודלת ב 8000 תושבים? דוד, האם יש לך בגרות?
    סגור
  • 1.
    הגירה שלילית מחריש (ל"ת)
    דוד 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הגירה "שלילית"-עלאק
    שגיב 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    19,000 תושבים בסוף 2019, למעלה מ-30,000 בסוף 2021 - הגירה שלילית עלאק
    סגור