נדל"ן ותשתיות

זה גובה התקציב שאושר במשרד הרווחה לראשונה מקום המדינה

הוקצה תקציב לבינוי ושיפוץ מוסדות רווחה ברשויות המקומית בסכום של 260 מיליון שקל. וכמה כסף יושקע בטיפול באלימות במשפחה ובאוכלוסיות בסיכון?
אור בוקר | 
כסף
לראשונה מאז קום המדינה, כולל תקציב משרד הרווחה גם סכום משמעותי המיועד לבינוי ושיפוץ מוסדות רווחה ברשויות המקומיות. יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן-מרום (העבודה) קראה בישיבה לפרסם מוקד חירום של רשויות-רווחה, שכל מי שנתקל בקשיש ערירי, יוכל לפנות אליו. היא הבטיחה לקדם הצעת חוק שתעגן תכנית ממשלתית למניעת אובדנות.
השר מאיר כהן הדגיש כי "אין תפקיד המשרד כבעבר לכבות שריפות, אלא לזהות ולאתר מראש את אוכלוסיות הסיכון – ולמנוע את הידרדרותם. אנו מעניקים תקציבים לרשויות כדי שיתאימו אותם לאוכלוסיות השונות לפי צרכיהם הייחודיים. קידמנו ליווי של עובדים סוציאליים לילדים במצוקה, ולזהות בקהילה אנשים שמעולם לא היו בקשר עם רשויות הרווחה".
לדבריו, 590 תקנים במשרד אינם מאוישים, בגלל השכר הנמוך המוענק בהם, מו"מ מתנהל עם האוצר כדי להעלות את שכר העובדים הסוציאליים, וכן נרשמה עליה של 1.2 מיליארד שקל בתקציב המשרד מתקציב 2020. הוא קרא לראשי הרשויות המקומיות למפות את הקשישים, העריריים וחסרי הבית כדי להציע להם שיפוץ הדירה, סיוע בסלי מזון, פעילות תרבותית, חברה ועזרה כלכלית. כהן סיפר על בדיקת אפשרות להבאת עובדי סיעוד ממרוקו.
 
סיגל מורן, מנכ"לית המשרד, סיפרה על היערכות רשויות הרווחה והמוסדות למחסור בכוח אדם במקרה של התגברות המגפה, ולדבריה, 950 אלף אזרחים רשומים במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות (עליה של 7.5% בשנה האחרונה), 165 אלף מקבלי שירות בקהילה ממחלקות אלו, ו-35 מטופלים במסגרת חוץ-ביתיות.
חנן פריצקי, מנהל אגף התקציב במשרד, ציין כי התקציב הכולל קרוב ל-13 מיליארד שקל, מתוכם 1.2 מיליארד שקל תקציב המשרד, מתוכם 200 מיליון שקל המיועדים לטיפול באלימות במשפחה ובאוכלוסיות במשבר וסיכון, 260 מיליון שקל לשיפוץ ובינוי מסגרות ומחלקות רווחה, 110 מיליון שקל להוספת עו"סים ברשויות המקומיות, 60 מיליון שקל להרחבת התוכניות לאנשים עם מוגבלויות, 176 מיליון שקל לביטחון תזונתי, מתוכם 40 מיליון שקל לתמיכה בעמותות העוסקות בחלוקת מזון לנזקקים, הענקת כרטיסים נטענים למשפחות ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה