נדל"ן ותשתיות

מהפכת הסיבים האופטיים: זה אחוז משקי הבית שיחוברו בדימונה

מעל ל-70% ממשקי הבית בדימונה יחוברו לתשתית הסיבים האופטיים של IBC (אנלימיטד) בתוך כשנה. ותוך כמה זמן תחובר העיר כולה?
מערכת ice | 
סיבים אופטיים (צילום freepik)
שר התקשורת, ד"ר יועז הנדל, שר הרווחה, מאיר כהן, ראש עיריית דימונה, בני ביטון ובכירים נוספים, ציינו בטקס חגיגי את השקת הפרויקט לחיבור העיר לאינטרנט המהיר על גבי רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של IBC (אנלימיטד). במהלך הטקס נפרדו השרים ובכירי משרד התקשורת מאמיר לוי, המנכ"ל היוצא של IBC ושיבחו אותו על תרומתו הרבה למהפכת הסיבים האופטיים בישראל.
במסגרת הפרויקט בתוך כשנתיים צפויה IBC לרשת את העיר דימונה כולה באינטרנט מהיר על גבי סיבים אופטיים. מעל ל-70% ממשקי הבית בדימונה יחוברו לתשתית הסיבים האופטיים של IBC (אנלימיטד) בתוך כשנה, ובמהלך שנת 2023 תחובר העיר כולה.
שר התקשורת יועז הנדל: "אחרי שנים של פיגור בחיבור תשתיות תקשורת מתקדמות, היום אנחנו חונכים את האינטרנט המהיר בדימונה. אינטרנט מהיר פירושו צמיחה מהירה, אינטרנט מהיר פירושו פתיחת הזדמנויות. ישראל עברה בשנה האחרונה להוביל את העולם המערבי בקצב פריסת הסיבים האופטיים. מחיבור של 2% לתשתית הסיבים, הגענו תוך שנה ללמעלה מ50%. אך לא רק בקצב החיבור של תושבים לאינטרנט מהיר אנחנו מובילים, אלא אנחנו מראים לעולם כיצד מחברים מרכז ופריפריה יחד".
עוד הוסיף: "כיצד מביאים תשתיות מתקדמות לקצוות הארץ, לגבולות המדינה ולאזורים נרחבים ככל שניתן. דימונה ובקעת הירדן, אמירים שבצפון וחבל אילות. המטרה שלנו היא תשתיות תקשורת מתקדמות לכל אזרח, בכל מקום, במחיר תחרותי, ולשם אנחנו מתקדמים בצעדי ענק. דימונה נתפשת אולי כפריפריה, אך עבורי דימונה והנגב הם במרכז, במרכז סדרי העדיפויות, ועכשיו גם במרכז התשתיות".
שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן: "יש המון תקווה באירוע החשוב הזה, אני מודה לשר התקשורת כשל הזמן מדבר איתי על חיזוק הנגב וזה צעד משמעותי מאוד בכיוון, ומודה לראש עיריית דימונה שפועל כל הזמן במרץ לקידום העיר והפריפריה, מי שגדל כאן יודע שהתרגשנו מכבישים שסללו כאן ומרכבת שהביאו לעיר ועוד כל מני דברים טובים, אבל היום האירוע הזה מרגש ביותר, המרחבים הגדולים שאפשר לשוטט בהם עם סיבים בעוצמה כזאת ואינטרנט מהיר הם חסרי גבולות, אני שמח שראש העיר בני ביטון בחבר בשכונה הזאת, הכי חשוב לחבר אנשים שקשה להם, זה אירוע שמקרב את הפריפריה יותר מאיזה עוד כביש שסוללים כאן".
בני ביטון, ראש העיר דימונה: "אדוני שר התקשורת יועז הנדל, זה לא מובן מאליו שאתה מתחיל (לפרוש את הסיבים האופטיים) בדימונה וקריית שמונה. זה שלקחת על עצמך לרשת את כל דימונה עד שנת 2023 זה הישג כביר".
יו"ר IBC, נתי כהן: "הסינרגיה בין היות IBC חברת תשתית תקשורת מובילה לבין היותה חברה סיטונאית שמוכרת שירותים לכל שחקן מעוניין בשוק, כמו סלקום, הוט ופרטנר, היא שמאפשרת לחברה לצמוח ולהתפתח בצורה דרמטית, להגיע לכאן היום לדימונה ולפרוס סיבים אופטיים בכל העיר בפרק זמן כה מהיר. לראיה, בחודש דצמבר IBC חתמה על הסכם אסטרטגי גדול עם פרטנר והגיעה ל-40 אלף משקי בית נוספים ברחבי ישראל ואנחנו לא מתכוונים להוריד את הרגל מהגז".
 
חברת איי.בי.סי, בעלת המותג "UNLIMITED", היא חברת תקשורת ישראלית, אשר נוסדה בשנת 2013 במסגרת פרויקט תשתיות לאומי על מנת לספק שירותי תשתית אינטרנט מתקדמים ברחבי הארץ. תשתית הסיבים האופטיים של החברה מאפשרת כיום גלישה במהירות של עד 1,000Mbps בכל כתובת אותה היא מחברת.
רשת הסיבים האופטיים המתקדמת של החברה מגיעה כיום לכ-740,000 משקי בית מחוברים ב- 60 יישובים ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת. כיום מספקת החברה שירותי תשתית אינטרנט סיטונאיים בפריסה רחבה, יעילה ומהירה, לספקיות האינטרנט המובילות בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה