דעות

דימונה לובשת שמלת בטון ולא מפסיקה לבנות

העיר חווה מהפך בעשור האחרון במגוון תחומים - הבולט ביותר בבנייה. אולי לא נעמוד ביעד של 30 אלף יח"ד בעשור, אבל גם שליש ייחשב להישג חסר תקדים
בני ביטון |  7
בני ביטון (צילום יובל חן)
שנת 2021, חרף הקורונה על גליה והשלכותיה השונות, הייתה שנת שיא בשיווק דירות ומגרשים בעיר דימונה. אין זה סוד שדימונה חווה מהפך בעשור האחרון במגוון נושאים ותחומים, אבל בשמונה השנים האחרונות, לאחר שהנהלת העיר בראשותי החליטה לשים דגש מיוחד על נושא הבנייה והשיכון, המהפך בולט במיוחד כאשר מדובר בבנייה שבעקבותיה נבנים מוסדות, גופים, פארקים, מתקני שעשועים שהם מחויבי המציאות וחלק מהתחייבות במסגרת הסכמי הגג.
עד לפני כשנתיים פעלו בדימונה שני מיזמים: 'מחיר למשתכן' ו'חדש מול ישן'. חדש מול ישן, למרות שהצליח מאוד, מוקפא כרגע מסיבות סובייקטיביות, ואילו מחיר למשתכן פינה את מקומו לטובת הסכמי גג שמעניקים לעירייה 5.5 מיליארד שקלים על פני עשר שנים (550 מיליון שקלים מדי שנה), בתנאי שהעירייה תבנה 30,000 יחידות דיור על פני שנים אלו.
 
למרות שהסכמי הגג נחתמו ב-2017, חישוב מספר הדירות שנבנו חל גם על בנייה שקדמה למועד החתימה על ההסכם בשל העובדה שההסכם נעשה רטרואקטיבית. לפיכך דימונה שיווקה ואף בנתה (חלקית) למעלה מחמשת אלפים דירות לזוגות צעירים, משפרי דיור ולשוק החופשי. אז אולי דימונה לא תעמוד ביעד שהציבה לעצמה - 30 אלף יח"ד בעשור, אבל גם שליש מזה ייחשב להישג חסר תקדים!
ובחזרה לשנת 2021: בשנה זו שווקו בדימונה בהצלחה יתרה 2,315 יח"ד דיור על פי חלוקה לשכונות כמפורט להלן:
שכונת "מעלה שחק" על שם הרמטכ"ל והשר המנוח אמנון ליפקין שחק - 1,165 יח"ד. מדובר בשיווק כלל יחידות הדיור בשכונה שזכו בהן 10 יזמים שונים וזאת עוד בטרם התחלת עבודות תשתיות ופיתוח שעתידים להתבצע  בפברואר 2022 וימסרו ליזמים תוך 18 חודשים להתחלת בנייה.
שכונת השחר - 645 יח"ד ועד כה שווקו בעצם קרוב ל-90% מכלל יחידות הדיור של השכונה כשבמקביל לבנייה היזמית ו'בני ביתך' נבנו במהלך השנה האחרונה גם בית ספר יסודי חדשני, 2 גני ילדים, בית כנסת, מעון יום, מתנ"ס, ובמהלך שנת 2022 נבנים בית ספר יסודי, ממ"ד, מקווה טהרה לנשים וגברים, מעון יום, גן ילדים, בית כנסת ופיתוח מואץ של פארקים ברחבי השכונה, וכן ספורטק גדול.
שכונת ממשית - 505 יח"ד. גם בשכונה זו שווקו בהצלחה מעל 95% מכלל היחידות של השכונה ובמהלך שנת 2021 הושלם ונחנך בית ספר יסודי וממ"ד. במהלך שנת 2022 יבנה גן ילדים תלת כיתתי, ועד אפריל 2022 יחנך סקייט-פארק ענק, ובימים אלו מתבצעות עבודות פיתוח של פארק משחקים כשבמקביל מתוכנן גם פארק לכלבים.
אפשר וצריך להוסיף לרשימת המלאי גם מגרש כדורגל סינטטי, מרכז הפעלה בשעת חירום, מרכז חדשנות, כביש עוקף, יציאה נוספת לכביש 25 מחלקו הצפוני של העיר, מתקני מים בצמוד לקאנטרי, ועוד.
כפי שעיניכם רואות, העשייה בדימונה, למרות הקורונה, לא נעצרה ולו לרגע - מכרזים מתפרסמים, קבלנים ויזמים זוכים והעיר לובשת שמלת בטון. ומה הלאה? כרגע מצויות בקנה עשרות תוכניות לבנייה ושיווק עתידיים, אבל עם כל האופטימיות צריך להיות גם ריאליים ולהתחשב בעובדה שיש קורונה משתוללת וגם לה יש מה להגיד. על כן, נקווה לטוב ונתכנן כאילו אין קורונה.
הכותב: בני ביטון, הוא ראש העיר דימונה
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ומה עם הרחבת כביש הערבה???? (ל"ת)
    דרומי 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כותב הכתבה הוא
    חחח בני ביטון 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רשום בסוף הכתבה,שמר ביטון הוא הכתב!? אתר מותאם שמפיל את עצמו.
    סגור
  • 5.
    הבנאדם לא נח משקרים
    דוד 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המציל לשעבר שריסק את העיר דימונה, מתפאר בתנופת בנייה אדירה, בכתבות ביחסי ציבור ופרסום ממומנים, אז איך זה שיש תנופת בנייה והעיר לא עלתה במספר התושבים. ביטון, בא לך פרסום, תעשה פרסומת למילקי או תדגמן השתלת שיער, למה אתה עושה זאת בדמות שקרים על חשבון התושבים והעיר הקורסת?
    סגור
  • 4.
    דימונה נהדרת! הגעתי לפני 3 שנים מהמרכז מראשון
    ליאת.מ 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ולא מצטערת על המרחבים והאנשים של הדרום ישר כוח
    סגור
  • 3.
    אני גר 53 שנה מרגיש שהבדואים שולטים פה הם כבשו את די ונ (ל"ת)
    אריק 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    בני ביטון
    מאגדי 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האדם הנכון במקום הנכון . המון הצלחה
    סגור
  • 1.
    דימונה עיר מצויינת מי שחכם..
    שלומי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שיקנה עכשיו נכס. עיר יפה רמת חינוך מעולה ואנשים סופר איכותיים
    סגור