נדל"ן ותשתיות

שכנתה של תל אביב עולה מדרגה: שני מגדלים יוקמו

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד תוכנית להקמת מתחם שישלב מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור בגבעתיים. התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים בני 39 קומות. ומה הפיילוט החדשני שישולב במתחם?
אור בוקר |  6
הפרויקט בגבעתיים. הדמיה: חברת תדהר
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה להפקיד תוכנית להקמת מתחם שישלב מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבורי בצפון מערב העיר גבעתיים.
התוכנית, שביוזמת חברת 'תדהר', הנה על שטח כולל של כ-7.7 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות, עליית הנוער, התע"ש והוורדים. מדובר בשדרוג ניכר של השכנה הסמוכה לתל אביב בכל הקשור לבנייה משמעותית לגובה.
התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים בני 30 קומות, כאשר המגדל הראשון ישמש למגורים ובו ייבנו לא פחות מ-155 יחידות דיור (70 דירות קטנות), והמגדל השני ישמש עבור מסחר ותעסוקה.
חשוב לציין כי שני המגדלים יוקמו מעל מבנה נמוך יותר של 9 קומות, שיוקצה בתוכו שטח לטובת הקמת בית ספר. מדובר בפיילוט חדשני וראשון מסוגו בשיתוף עם משרד החינוך, בו יהיה שימוש במפלסים השונים ובגגות הבניין כחצרות לבית הספר.
 
בכל הנוגע להיבט התחבורתי, הרי שהתוכנית נמצאת בסמיכות לתוואי המטרו העתידי. קו המטרו M2 הנמצא 700 מטר מזרחית למתחם, ברחובות כצנלסון וויצמן וקו M1 ממערב למתחם, בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. התוכנית נערכה על ידי משרד כנען שנהב אדריכלים.
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, ציין כי "התוכנית מהווה סנונית ראשונה לעתיד האורבני של מערב גבעתיים לאורך רחוב עליית הנוער ודרך השלום. דופן זו של העיר מגבול מוניציפאלי לרחוב עירוני אינטנסיבי ותכלול עירוב שימושים של מגורים, תעסוקה ושטחי ציבור בבניה מרקמית משולבת מגדלים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גירוש
    דוד 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גורדי שחקים שרק עשירים יוכלו לעמוד בתחזוקה שלהם, ולכן, למעשה, יוצרים גירוש של תושבים מגבעתיים..
    סגור
  • 2.
    וואווו
    ענת 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריון שווה בדיקה אבל חוסר קשר בין המגדל לפלטפורמה… כמה עצוב שזאת רמת האדריכלות
    סגור
  • קוניק והעירייה שלו לא מסוגלים
    אזרח 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבצע ולתכנן בצורה טובה פרוייקים הנדסיים פשוטים כמו שיפוץ רחוב רחוב אחד וסלילת שביל אופניים. ( רמז בורוכוב). מי שמצפה לקבל מהם ממשהו בתחום ההנדסי חי בחלום או סתם טיפש. בהרבה מאוד תחומים עיריית תל אביב עדיפה בהרבה.... אין הצדקה לכל כך הרבה רשויות באזור גוש דן...
    סגור
  • 1.
    מכוער בטירוף. גורדי שחקים באמצע איזור מגורים (ל"ת)
    תושבת גבעתיים 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הגיע הזמן לחדש את העיר המתפוררת הזאת
    רקפת 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני תושבת גבעתיים שממש מאוכזבת מהעיר שאני כל כך אוהבת בגלל הבתים שהולכים ומתפוררים שום דבר לא נשאר לנצח אני מבינה אבל מאידך אני רואה שבעיירות אחרות משקיעים המון פינוי בינוי וכו.. באמת סנונית ראשונה נקווה שכן ירבו בהצלחה
    סגור
  • תפתרי את בעיית התשתיות וחוסר השטח
    אזרח 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז יאשרו לך את התמא של הבניין הבודד. רק אל תתלי בתירוץ של רעידות האדמה, כי הן קורות בטבריה, לא בגבעתיים
    סגור