נדל"ן ותשתיות

אחת הערים הצומחות בארץ צפויה להגיע לרבע מיליון תושבים

נסללה הדרך לאישור תוכנית המתאר של מודיעין מכבים רעות, בעקבותיה תגדל העיר לכ-240 אלף תושבים ותהפוך לאחת הערים הגדולות במרכז הארץ. ואיזה חלק יהפוך לגן לאומי?
מערכת ice | 
דלית זילבר (צילום ניב קנטור)
ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, דנה בהתנגדויות לתוכנית מתאר מחוזית חדשה לעיר מודיעין מכבים רעות, (תמ"מ 52/21/3) והחליטה לאשרה. התוכנית תאפשר את קידומה של תוכנית המתאר הכוללנית, לפיה העיר מודיעין מכבים רעות תגדל לכ-240,000 תושבים ותהפוך לאחת הערים הגדולות במחוז המרכז.
בנוסף, קבעה הוולנת"ע בהחלטתה כי שטח הגבעות הדרומיות יוגדרו גן לאומי והשטחים בחלקה המערבי של העיר יוגדרו כשטחי יער נרחבים. באשר לאופי הפיתוח של מכבים ורעות, קבעה הוועדה כי במסגרת התכנון המפורט, תוכניות יקודמו בהתאם לאופיין של שכונות אלה.
כזכור, בחודש אוגוסט 2021, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקיד את תוכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים רעות הכוללת שתיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-240 אלף תושבים. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, שטח כולל של 55 אלף דונם, ומתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר.
 
בנוסף למגורים, התוכנית מציעה הקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) בחלק הצפון-מערבי של העיר שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר שיתחבר אל השכונות הקיימות. בצמוד למרכז העסקים, התוכנית מציעה הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים. עוד במסגרת התוכנית מוצעת הארכת שלוחה תת קרקעית של הרכבת ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני החדש ואל המרכז רפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה.
כעת, עם אישור תוכנית המתאר המחוזית בוולנת"ע, נסללה הדרך לאישור הסופי של תוכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים רעות.
מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "הוולנת"ע ראתה לנגד עיניה תוכנית שמגלמת את כל איכויות התכנון של עיר אינטנסיבית, אורבנית ונכונה, מבלי צורך בדילוג לעבר הגבעות הדרומיות. ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית. כמו כן, ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, ושמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה