נדל"ן ותשתיות

נחשף מכרז במאות מיליונים באזור הכי יוקרתי בתל אביב

חברת נכסים ובניין הוציאה מכרז לרכישת שטח של 27 דונם, סמוך למלון מנדרין בצפון תל אביב. כמה דירות כוללת התוכנית וכמה יגרפו המוכרים?
מערכת ice | 
צפון תל אביב (צילום unsplash, פלאש 90/ גילי יערי)
מכרז ענק למכירת 27 דונם בסמיכות למלון מנדרין בצפון תל אביב, פורסם השבוע על ידי נוה גד, השייכת לחברת נכסים ובניין ובשרשור לדיסקונט השקעות (דסק"ש). לחברה זכויות בנייה במתחם בסך 46%, כאשר החלקות מקיפות בחלקן את מתחם סי אנד סאן היוקרתי בעיר, ועל חלקן ממוקמות כיום חניות בקרבת חוף הים הסמוך.
בנוסף, חשוב לציין כי מדובר בחלק משטח של 1,900 דונם מצפון לשדה התעופה המפונה שדה דב, שכידוע גם הוא נחשב לנחשק במיוחד בעקבות אישור תוכנית המאפשרת להקים בו רובע מגורים שיכלול כ-12 אלף דירות. במגרשים הסמוכים למנדרין העומדים למכירה, ניתן לבנות כ-270 דירות, זאת על פי תוכנית מתאר המחלקת את השטח לחמישה מתחמי משנה.
 
לא מעט יזמים לטשו עיניים למכרזי רמ"י במטרה לבנות במקום, כאשר בסוף השנה החולפת נמכרו במקום מגרשים במחיר של כ-2.5 מיליון שקל ליחידת דיור אחת. על פי החשבון הזה והערכות של מומחים בתחום, המכרז המדובר עשוי להביא לבעלי הקרקע רווח מטורף בסדר גודל של כחצי מיליארד שקלים.
אשר לנכסים ובניין, השייכת כאמור לדסק"ש, נכסים ובניין, הרי שעל פי דיווחי החברה בדצמבר האחרון ישנו הסכם לרכישת 37% ממניות חברת הנדל"ן גב-ים מאהרון פרנקל תמורת 3.1 מיליארד שקל.
עוד צוין כי לחברה היו 44% ממניות החברה, ובנוסף עליה להגיש הצעה לקניית 5% ממניות הציבור, כך שעם השלמת העסקה יהיו בבעלותה 86% ממניות גב-ים. לצורך השלמת העסקה על החברה לגייס עוד כ-3.5 מיליארד שקל. חלק מהסכום, כך מקווים בנכסים ובניין, יגויס באמצעות אותו מגרש אטרקטיבי המשקיף למלון מנדרין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה