נדל"ן ותשתיות

התאחדות קבלני השיפוצים: זה המכתב הבהול ששוגר לשרה

ההתאחדות פועלת בנושא מחדל אתרי הפסולת בישראל והיו"ר פנה לשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, בבקשה למצוא פתרונות יצירתיים למצוקה
מערכת ice | 
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב (צילום סיון פרג')
התאחדות קבלני השיפוצים, בראשות היו"ר ערן סיב, מתריעה זה זמן רב כי החל מהשבוע הבא צפוי בלגן גדול בכל הנוגע למחדל אתרי הפסולת בישראל. בהתאחדות קובלים על כך שאתר הפסולת של גוש דן ליד הרצליה ייסגר ב-13.3 בהוראת משרד הגנת הסביבה.
כפועל יוצא, לטענתם, אין לאן לשנע פסולת שיפוצים ובניין, והמצב שנוצר כרגע הוא שממערב ראשון לציון ועד מטמנת "אביבית" בחדרה אין איפה לשנע ולזרוק פסולת בניין ושיפוצים  עוד גרסו כי הדבר יוביל ל זבל רב של בניין בפחי רחוב, פינות רחוב ועוד, ללא ברירה אחרת וללא פתרון מספק, לצד עלייה של 30% בפינוי פסולת בתל אביב ומרכז הארץ.
 
במכתב בהול ששיגרו לשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, נכתב בין השאר כי ענף השיפוצים הינו הקטר של ענף הבנייה ואחד הענפים הגדולים במשק הישראלי. הענף מגלגל כ-18 מיליארד שקל בשנה, ולפי הערכות קיימים 25 אלף קבלני שיפוצים שמעסיקים כ-70 אלף עובדים – ישראלים ופלשתינאים.
"לא יעלה על הדעת שממערב ראשון לציון ועד חדרה (מטמנת אביבית) שבצפון לא יהיה אתר שינוע אחד לזריקת ושפיכת לפסולת בניין. האתר היחיד החוקי שפעל לרווחת קבלני השיפוצים הינו אתר הנמצא בהרצליה ליד צומת הסירה, שאמור להיסגר ב-13/3 ובכך ייווצר מצב שאלפי קבלני שיפוצים יסתובבו עם שקי פסולת בטנדרים ללא אפשרות ויכולת לשפיכת פסולת בניין באתרים מורשים", נכתב. "בנוסף עד לפני כשלוש שנים פעל אתר איסוף פסולת בניין בחולון – אך גם הוא נסגר. המצב שייווצר בעל כורחנו הוא שכל קבלני השיפוצים ישליכו את פסולת הבניין בפחי זבל ביתיים בסמוך לאתרי שיפוצים או לחילופין בקרנות רחוב".
 
לסיכום, נכתב כי "אין אנו רוצים לעבור על החוק ואין אנו רוצים להיחשב כעבריינים עם זאת - באין פתרונות נאלץ בעל כורחנו למצוא פתרונות למצוקת אתרי שינוע לפסולת בניין. כמו כן, מחירי פינוי פסולת בניין יזנקו ב-30% מכיוון שאין אתרי שינוע מספיקים בכל גוש דן. אני קורא לך כבוד השרה למצוא פתרונות יצירתיים למצוקת אתרי שינוע לפסולת בניין".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "התחנה המוזכרת נסגרה בהוראת בית משפט בשל אי התאמה לייעוד הקרקע. המשרד להגנת הסביבה דוחה את הטענות על מחסור בפתרונות לטיפול בפסולת בניין בגוש דן.
נכון להיום, קיימים מתקני טיפול בפסולת בניין ברשויות המקומיות ראשון לציון, לוד, חפץ חיים, נען, קלנסווה ונתניה, בנוסף לתחנה ייעודית לטיפול בפסולת בניין בדרום תל אביב. ככלל, בגוש דן ממוצע המרחקים בין התחנות עומד על 15-30 ק"מ בין התחנות.
עד סוף השנה, עתידה להיפתח תחנה נוספת בפארק אריאל שרון, בנוסף לעוד שתי תחנות נוספות שעתידות להיפתח עד סוף שנת 2023 בקלנסווה ובכפר ברא.
המשרד להגנת הסביבה קורא לקבלני השיפוצים להמשיך לטפל בפסולת הבניין באמצעים המאושרים והחוקיים ובתחנות ייעודיות לטיפול בפסולת זו. המשרד מדגיש, כי השלכת פסולת בניין ברשות הרבים ואי טיפול ראוי בפסולת בניין מהווים הפרה של החוק ועלולים לגרום לפגיעה בסביבה ובבריאות הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה