נדל"ן ותשתיות

"הסוף לחאפרים": חוק קבלני השיפוצים עבר בטרומית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק קבלני השיפוצים שבו מוצע הסכם מסודר לביצוע עבודות שיפוצים ואחריות של שנה לפחות לכל אי התאמה בעבודתו. חה"כ מיכל שיר יזמה את החוק יחד עם יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים
אביחי דלאל | 
צילום מאיר וקנין פלאש 90
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק אחריות קבלן שיפוצים, חה"כ מיכל שיר סגמן מתקווה חדשה, הצעה שקידמה יחד עם התאחדות קבלני השיפוצים והעומד בראשה ערן סיב.
50 חברי כנסת תמכו לעומת 44 שהתנגדו. לפי ההצעה, יש לקבוע כי מבצע עבודות שיפוצים בתשלום יהיה אחראי במשך תקופת אחריות של שנה לפחות לכל אי-התאמה בעבודתו או בטובין שסיפק. עוד מוצע כי הסכם לביצוע עבודות שיפוצים ייערך בכתב, וכי אם אי-ההתאמה שהתגלתה ניתנת לתיקון, מבצע עבודות השיפוצים יתקנה בתוך זמן סביר. כעת, הצעת החוק תועבר לוועדת הכלכלה בטרם היא עולה לקריאה ראשונה. החוק יחול על שיפוצים מעל ל-47 אלף שקל.
בדברי ההסבר נכתב: "במדינת ישראל לא קיימת חובת אחריות על ביצוע עבודה על ידי קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (קבלני שיפוצים). בשל כך, אזרחים רבים הנעזרים בשירות זה נופלים קורבן לעבודות רשלניות, שלעתים מתגלות כעבור חודשים רבים ממועד השיפוץ ולא מקימות עילת תביעה. כמו כן, מאחר שאין הוראה בדין המחייבת כי חוזה שיפוצים ייעשה בכתב, התקשרויות בענף זה מתבצעות על ידי הצדדים בעל פה.
 
עלותו של שיפוץ ממוצע נעה בין 45 אלף שקל ל-100 אלף שקל, ועלותו של שיפוץ נרחב, הכולל הוספת חדרים לדירה, עשויה להגיע ל-200 אלף שקל ומעלה. כחלק מעליית הוצאות משקי הבית הגידול בהוצאות על שיפוצים גדל בעשרות אחוזים ותוספת עלויות תיקון עלולה לגרור משפחה להוצאות כבדות ובלתי מתוכננות תוך פרק זמן קצר. כדי לתת מענה לקשיים אלה, מוצע לקבוע כי חוזה שיפוצים יהיה בכתב ובחתימת הצדדים. כמו כן, מוצע לעגן את אחריותו של קבלן השיפוצים לעבודה במשך שנה לפחות בפני מזמין העבודה. כך תובטח איכות השירות שניתן על ידי קבלני שיפוצים רשומים לצרכנים תוך יצירת הסדר ברור לפיצוי במקרה שבו נפל פגם בביצוע עבודה או שירות קבלנות".


ח"כ מיכל שיר-סגמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
ח״כ מיכל שיר: ״מדובר בחוק צרכני חשוב, בעידן בו ענף השיפוצים תופס תאוצה ויוקר המחייה מרקיע שחקים, ראוי שלאזרח תהיה תעודת ביטוח מסויימת אשר תקנה לו שקט נפשי בהליך השיפוץ ולאחריו. בנוסף הצעת החוק צפויה להגן בעיקר על האזרחים הוותיקים מפני מצבים של עושק ומרמה״.
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "התאחדות קבלני השיפוצים חרטה על דגלה מלחמה בלתי מתפשרת ב'חאפרים' בענף ובהסדרת ענף השיפוצים כולו. חוק אחריות שיפוצים הינו חוק צרכני חשוב וראוי אשר עתיד להיטיב עם מזמיני העבודה וקבלני השיפוצים בישראל".

הכתבות החמות

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה