נדל"ן ותשתיות

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים נגד ביטול התמ"א: "בכייה לדורות"

ערן סיב, יוצא בגלוי נגד ביטול תמ"א 38 שייכנס לתקוף בחודש אוקטובר הקרוב. "ביטול תמ"א 38 עלול לעלות בחיי אדם בעתיד הקרוב", הוא אומר
מערכת ice |  1
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב (צילום פרטי)
עם פרסומה של רעידת האדמה הראשונה בישראל לשנת 2022, שהייתה הלילה באזור בית שאן, קורא ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, שלא לבטל את תכנית תמ"א 38, אשר צפויה להסתיים באוקטובר הקרוב.
לטענת סיב, ביטול התוכנית תהיה בכייה לדורות ואף עלול לסכן חיי אדם בעתיד הקרוב והרחוק גם יחד. "לכל מי ששכח אני מזכיר, התכנון המקורי של תמ"א 38 היה חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, המציאות הכריחה את התוכנית לשפר במקביל את תנאי המגורים ולהוסיף יחידות דיור ובכך לממן את חיזוק הבניינים", אמר סיב והוסיף: "ראשי הערים שהיו מקורבים למינהל התכנון והרשות להתחדשות עירונית השפיעו על מקבלי ההחלטות לבטל את התוכנית ובכך להפקיר את הציבור שנכון לעכשיו אין לו פתרון מקיף במאת האחוזים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ובכלל".
בהתאחדות קבלני השיפוצים, שמונה למעלה מ-1,800 קבלני שיפוצים רשומים בישראל, מספרים כי על פי הערכות המומחים, מעגל העבודות של תמ"א 38 מהווה כיום למעלה מעשרה אחוזים מענף השיפוצים ככלל. עוד הוסיפו בהתאחדות, כי על פי בדיקת ההתאחדות מול הקבלנים, למעלה מ-85% מדיירי הבניינים בפרויקטים של תמ"א 38 ממשיכים לשפץ לאחר מכן את ביתם במהלך העבודות, וביטול התמ"א תהווה פגיעה קשה לענף השיפוצים המתאושש מהקורונה.
 
"אנשים שוכחים שאנחנו אחרי שנתיים של קורונה, שנתיים בהן נלחמנו להיות ענף חיוני, הייתה ירידה של עשרות אחוזים בענף, אנשים פחדו להכניס קבלני שיפוצים הביתה בעקבות המגיפה והעדיפו לשפץ בעצמם", סיכם. "הפגיעה בענף היא חלק מפגיעה גדולה יותר של שלל בעלי מקצועי כגון עורכי דין, שמאים, יבואנים, קבלנים ועוד אשר מתפרנסים מפרויקטים שונים של תמ"א 38".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בסדר מבטלים את תמ"א 38 אבל האם יש תוכנית חלופית במקום
    אלי 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור המציאות, הממשלה צריכה לתת פתרון בהקדם, אחרת זה באמת "עלול לעלות בחיי אדם בעתיד הקרוב".
    סגור