נדל"ן ותשתיות

נשיא לשכת הקבלנים נגד שאמה הכהן: "אמירה אומללה"

בהמשך לדבריו של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, לפיה "נגמרו החגיגות", נשיא לשכת הקבלנים, רוני מזרחי, משיב אש: "לא רוצה שיבנו אז לא צריך! ששאמה יעשה את זה בעצמו: יחדש בניינים, יחזק אותם נגד רעידות אדמה ויבנה ממ"דים נגד טילים"
מערכת ice |  5
כרמל שאמה הכהן, רוני מזרחי (צילום באדיבות דוברות עיריית רמת גן, עמית יחצ)

אמש (ראשון) פרסם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת גן הייתה הפראיירית של המדינה, שהקבלנים עשו בה כבשלהם, והחגיגה הזו נגמרה, אחרת העיר הייתה נגמרת". החלטתה האחרונה של העירייה בימים האחרונים כי בכל תשעת אזורי ההתחדשות שהגדירה שיעור היטל ההשבחה יעמוד על 50%, משמע בכל שטחי העיר נקבע שיעור ההיטל הגבוה ביותר, כך על פי גלובס. 

בהחלטת העירייה נכתב: "שיעורי ההיטל בתוכנית פינוי ובינוי כאמור לעיל יחולו לגבי כל תוכנית פינוי ובינוי שהוגשה למוסד תכנון החל מיום הקביעה (יום אישור ההחלטה) ועד 1 במאי 2027", נכתב בהחלטה. "שיעורי ההיטל בתוכנית פינוי ובינוי כאמור יחולו גם לגבי כל תוכנית שאושרה לפני המועד הקובע או שהוגשה לפני יום הקביעה, אלא אם כן ניתן צו לגבי המתחם שחלה בו התוכנית או מומשו זכויות במקרקעין שחלה עליהם תוכנית פינוי ובינוי או ששולם היטל בשל תוכנית פינוי ובינוי, לפני יום הקביעה".
 


 

המשמעות היא כי המהלך עשוי להוות מכשול בקידום מיזמים חדשים כי הרי היטל בשיעור כזה עשוי להציב סימן שאלה מעל היתכנותם הכלכלית של פרויקטים רבים בעיר. בהמשך לדברי כרמל שאמה הכהן ראש העיר רמת גן "נגמרו החגיגות של הקבלנים" אומר בתגובה כתובה רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "זוהי אמירה אומללה. כרמל שאמה הכהן נגד התושבים לפני הקבלנים. לא רוצה שיבנו אז לא צריך! ששאמה יעשה את זה בעצמו- יחדש את הבניינים, יחזק אותם כנגד רעידות אדמה ויבנה להם ממ"דים נגד טילים".

 



עוד הוסיף וכתב: "ראש העיר והפקידות אטומים ולא מבינים את הנזק שהם גורמים לתושבי רמת גן בשעה שערים אחרות נהנות ויהנו מהתחדשות עירונית. נראה ששאמה יכול להסתדר בלעדינו הקבלנים, אם כי גם ככה קשה ולא כדאי לבנות בעיר רמת גן. חבל שכך וזה המצב אבל אל דאגה יש מספיק עבודה בהתחדשות עירונית. כמיליון דירות להריסה ובנייה. שיהיה לו ולעיר רמת גן בהצלחה". 

 

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הפרוייקט על פארק לאומי
    הבלש 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום כל יומיים להתבכיין אחד לשני יקומו ויחשפו מה התרחש בפרוייקט על הפארק יש כתבה בערוץ 13 תחשפו את כל הפרטים
    סגור
  • 4.
    כרמל שאמה ראש העיר האהוב על הקבלנים
    משה נחום 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאמה עושה צחוק מהעבודה. על מי הוא עובד? מי באמת ישלם את היטל ההשבחה? הקבלנים או התושבים? ברור שהתושבים. היטל ההשבחה הוא תשומה כמו כל תשומה אחרת שתתווסף לעלויות הפרויקט, והקבלנים יוכלו לגזור עליו 20% רווח כדת וכדין תקן שמאי 21. אמור אם כן: "החגיגות של הקבלנים מתחילות". כרמל שאמה מקריב את עתיד הצעירים לטובת ציבור הקבלנים. הצבע אם כן: כרמל שאמה. ראש העיר של הקבלנים.
    סגור
  • 3.
    השאמה הזה כמו ילד פייסבוק רשלן וחובבן
    טוטו 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היטלי השבחה כאלו או יבטלו התחדשות או ידרשו הרבה יותר דירות בכל פרוייקט. חשבתי שהוא נגד העמסת העיר.. שיחליט מה האגנדה קודם
    סגור
  • 2.
    פגיעה קשה בתושבים (ל"ת)
    חבל 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הפסד לתושבי העיר
    יהודה טרבלסי 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לדעתי ראש העיר טעה במקום למצוא נוסחה שתהיה לטובת התושבים בעיר פשוט היום עם ההחלטה של.ראש העיר נחסמה בפני הדיירים האפשרות להשתדרג בבנין שלהם היו צריכים למצוא פשרה של פינוי בינוי אזורי בעזרת העיריה ולא באופן הזה שבעצם התושבים הם המפסידים העיקריים
    סגור