נדל"ן ותשתיות

היטלי השבחה בפינוי בינוי: אלה השיעורים הסופיים שנקבעו

חוק ההסדרים קבע שהיטלי ההשבחה ברחבי הארץ יעמדו על 25%, אך נתן לרשויות המקומיות אופציה לקבוע שיעורים אחרים בתחומן. מי נצמדו להחלטה ומי שינו הכל ברגע האחרון? התשובות בפנים
מערכת ice | 
נדל"ן (צילום דוד פרימן)
סוגיית היטלי ההשבחה במיזמי פינוי-בינוי עלתה לכותרות בצורה משמעותית בתקופה האחרונה. ככל שחלף הזמן, הבינו היזמים שאין מנוס מתשלום לרשויות המקומיות עבור הפעילות רחבת ההיקף בתחום, כאשר נותר רק לקבוע את שיעורו. ראוי לציין כי השיעורים נעים בין היטל מקסימלי בסך 50%, היטל בשיעור 25% או פטור מלא.
 
על פי התקנות בחוק ההסדרים, שיעור היטלי ההשבחה הוא 25% עד שנת 2027, אך לרשויות ניתנה אפשרות לשינויים עד יום ראשון האחרון – ה-1 במאי. אז מי קבעה שיעור אחר בתחומה, מי רק במתחמים ספציפיים ומי דבקה בתקנות החוק?

ערים שהודיעו על גביית היטל מקסימלי בסך 50% הן בת ים, נתניה, הרצליה, גבעתיים וחולון, כאשר גם באור יהודה החליטו על 50% ברוב העיר, אך סייגו את ההחלטה לגבי השכונות הדרומיות, שם הוא יעמוד על 25%. גישה דומה נקטו גם ברמת השרון, עם 50% היטל, זולת שכונת מורשה הוותיקה, בה ייגבה היטל בסך 25%.
בתל אביב הודיעו על 50% ברוב חלקי העיר, למעט פטור מלא או 25% ב-18 מתחמים בדרום העיר. לעומת זאת, בירושלים הודיעו על פטור מלא ברוב חלקי העיר, כאשר ב-19 שכונות ברחבי הבירה, דוגמת רחביה, תלפיות ועין כרם, ייגבה היטל בסך 50%.
 
בחיפה נערכו לא מעט דיונים ערניים בנושא, ובסופו של דבר הוחלט על היטל בסך 25% ברוב חלקי העיר, כאשר בשכונות רכס הכרמל ייגבה 50%. בקריית אונו ובאשקלון העניקו פטור מלא מהיטל השבחה, אם כי בעיר הדרומית סייגו וייגבו 50% סביב אזורי התעשייה, במקומות שהוגדרו ככאלה שאינם מוטי התחדשות עירונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה