נדל"ן ותשתיות

רומן אברמוביץ' הסתבך? זו הסיבה שלא יוכל למכור אחוזה

פורטוגל חוסמת מכירת אחוזה בגלל 'חשד חמור' שהיא שייכת לאוליגרך הרוסי עם אזרחות ישראלית. האם הוא יספוג סנקציות נוספות?
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום ויקיפדיה, freepik)
פורטוגל חסמה מכירה של אחוזת יוקרה בסך 10 מיליון יורו (10.4 מיליון דולר) בגלל "חשדות חמורים" שהיא שייכת למיליארדר הרוסי בעל האזרחות הישראלית שנפגע בסנקציות, רומן אברמוביץ', כך אמר שר החוץ ז'ואאו קראביניו.
רישום הנכסים של האחוזה באתר הנופש היוקרתי Quinta do Lago באלגרבה הוקפא - כלומר לא ניתן למכור, להשכיר או למשכן ב-25 במרץ לבקשת משרד החוץ, חודש לאחר הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה.
 
"יש לנו חשד חמור, שלא אושר במלואו, כי הבית שייך לרומן אברמוביץ'", אמר קראביניו בשולי פגישת נאט"ו בברלין. "האתגר כאן הוא שלרבים מאלו שהוטלו סנקציות אין את הנכסים שלהם על שמם".
בפורטוגל דיווחו כי הבעלים לשעבר של מועדון הכדורגל צ'לסי ניסה למכור את הנכס 15 ימים לפני שהחלה פלישת רוסיה לאוקראינה באמצעות Millhouse Views LLC שבסיסה בדלאוור, בבעלות Millhouse LLC, שמנהלת את נכסיו. עם זאת, דובר של אברמוביץ' אמר לרויטרס שהוא אכן הבעלים של "מספר נכסים בפורטוגל".
הבנק הגדול בפורטוגל, Caixa Geral de Depositos, הבחין במהלך למכירת הנכס והזעיק את הרשויות, אמר פובליקו. הבנק סירב להגיב. אברמוביץ' ספג את הסנקציות על ידי ממשלת בריטניה והאיחוד האירופי בשל קשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא הכחיש שיש לו קשרים כאלה.
המיליארדר קיבל אזרחות פורטוגלית באפריל 2021 על בסיס חוק המציע אזרחות לצאצאי יהודים ספרדים שגורשו מחצי האי האיברי במהלך האינקוויזיציה של ימי הביניים.  אין היסטוריה ידועה של יהודים ספרדים ברוסיה ובמדינה דורשים לבטל את האזרחות המדוברת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה