עסקי ספורט

רומן אברמוביץ' מצא רוכש: מי קנה את צ'לסי בסכום עתק?

הקבוצה בראשות טוד בוהלי מסכימה לעסקה לרכישת מועדון הכדורגל צ'לסי מידיו של האוליגרך הרוסי עבור 5 מיליארד דולר
מערכת ice |  1
רומן אברמוביץ (צילום HUSTLE HUB, יוטיוב)
מועדון הכדורגל צ'לסי הודיע אמש (שישי) כי סוכמו תנאים לקבוצת בעלות חדשה, בראשות איש העסקים האמריקאי טוד בוהלי, שתרכוש את המועדון בעסקה בשווי של יותר מ-5 מיליארד דולר.
בוהלי מחזיק במניות בלוס אנג'לס דודג'רס מליגת ה-MLB, בלוס אנג'לס לייקרס של ה-NBA ובלוס אנג'לס ספארקס של ה-WNBA. צ'לסי אומרת שהמכירה לקונסורציום בראשות בוהלי ובגיבוי Clearlake Capital צפויה להסתיים בהמשך החודש, "בכפוף לכל האישורים הרגולטוריים הדרושים".
 
הבעלים הנוכחי של המועדון הוא האוליגרך הרוסי בעל האזרחות הישראלית, רומן אברמוביץ', אשר נתון לסנקציות של ממשלת בריטניה וראה את נכסיו מוקפאים. אברמוביץ' העמיד את המועדון למכירה בתחילת מרץ בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, ואמר בזמנו שזה "באינטרס של המועדון".
המועדון אמר כי מתוך ההשקעה הכוללת המתבצעת, 2.5 מיליארד פאונד (3.08 מיליארד דולר) ישמשו לרכישת מניות המועדון וכסף זה יופקד לחשבון בנק קפוא בבריטניה "בכוונה לתרום 100% למטרות צדקה כפי שאושר על ידי רומן אברמוביץ'. יידרש אישור ממשלת בריטניה על מנת להעביר את התמורה מחשבון הבנק הקפוא בבריטניה, הוסיף המועדון.
הבעלים החדשים המוצעים גם "יתחייבו 1.75 מיליארד פאונד (2.16 מיליארד דולר) בהשקעה נוספת לטובת המועדון". זה יכלול השקעות באצטדיון סטמפורד ברידג' של המועדון, באקדמיה שלו, בקבוצת הנשים ומימון לארגון הצדקה של קרן צ'לסי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז אברמוב תורם 3 מיליארד? (ל"ת)
    לא ברור 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור