כסף וצרכנות

רומן אברמוביץ' מאבד נכסים: זו אחוזת הענק שהוחרמה

המיליארדר הרוסי שנמצא במנוסה בחודשיים האחרונים, מאז פלש צבא רוסיה לאוקראינה, רשם השבוע איבוד נכסים נוסף במדינת ג'רזי. אלה הנכסים בשווי 7 מיליארד דולר שנתפסו בג'רזי
מערכת ice |  10
רומן אברמוביץ' (צילום ויקיפדיה, freepik)
למרות שהוא הכחיש זה מכבר שהרוויח את הונו כ"אוליגרך" או אפילו מקורב במיוחד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ב-11 במרץ התווסף רומן אברמוביץ' לרשימת הסנקציות של בריטניה. פעולה זו הביאה לתפיסה של אחוזתו בלונדון בשווי 150 מיליון דולר ועוד שני נכסים נוספים בלונדון ואחוזה כפרית של 25 מיליון דולר. זה עשוי גם להקפיא את תוכניותיו למכור את קבוצת הכדורגל של צ'לסי, או לפחות יקשה עליו להיות הנהנה מהמכירה אם התוכניות הללו יימשכו. המכירה הזו עשויה להגיע ל-2-3 מיליארד דולר.
ב-15 במרץ האיחוד האירופי הוסיף את רומן לרשימת הסנקציות שלו, אבל בחודש האחרון לא קרה הרבה לנכסים האירופיים של רומן. הוא גם לא קיבל סנקציות על ידי ארצות הברית.
הרשויות בצרפת חשפו זה עתה כי הם תפסו 40 נכסים הקשורים לאנשים שהוטלו עליהם סנקציות. לא כל הנכסים האלה שייכים לאברמוביץ', אבל, לפי הוול סטריט ג'ורנל, כמה מהם נמצאים בבעלות ישירה של המיליארדר הרוסי.
 
לפי דיווח של האתר celebrit ynetworth, הנכס המשמעותי ביותר שנתפס בבעלות אברמוביץ' הוא וילה יוקרתית בריביירה הצרפתית בשם שאטו דה לה קרו: שאטו דה לה קרו ממוקם בקאפ ד'אנטיב, בריביירה הצרפתית בין ניס לקאן. הטירה שוכנת על 12 דונם ונבנתה בסוף שנות ה-20 עבור המנהל הכללי של Associated Newspapers.
במאי 1938, שנתיים לאחר התפטרותו, החל דודה של המלכה אליזבת, המלך אדוארד השמיני, לשכור את הטירה. אשתו, וואליס סימפסון ילידת אמריקה, המשיכה לערוך שיפוץ מאסיבי לבית. בשנת 1948, ווינסטון וקלמנטין צ'רצ'יל חגגו את יום הנישואים ה-40 שלהם עם הדוכס והדוכסית בשאטו דה לה קרו.
בין 1950 ל-1957 הטירה הייתה בבעלותו של איל הספנות (ובסופו של דבר בעלה השני של ג'קי קנדי) אריסטו אונאסיס. הוא נאלץ למכור אותו לאחר שאשתו ממש תפסה אותו במיטה עם חברתה הטובה. מעניין לציין כי אריסטו מכר את הנכס לאחיה של אשתו הנבזה, איל ספנות מתחרה בשם סטברוס ניארכוס (שנכדו באותו השם יתפרסם מאוחר יותר בשל מצעים כמו פריס הילטון ולינדזי לוהן).
רומן אברמוביץ' רכש את שאטו דה לה קרו ב-2001 תמורת סכום לא ידוע. לפני רכישתו הבית נקלע למצב עצוב של הרס ולמעשה היה מאוכלס על ידי פולשים. לאחר פינוי הפולשים הוא המשיך להוציא כ-40 מיליון דולר על שיפוצים מפוארים. במשך ארבע שנות בנייה רומן תיקן ושיקם את הטירה תוך הוספה של בריכת גג בגובה 50 רגל, בתוספת אולם קולנוע/חדר כושר במרתף. כמו כן, הרשויות הצרפתיות גם תפסו שניים מנכסיו של רומן באי סנט בארט.
גם בג'ז נתפסו נכסים של המיליארדר: הידוע רשמית בשם Bailiwick of Jersey וממוקם 14 מיילים מחופי נורמנדי, ג'רזי הוא הגדול באיי התעלה, המשתרע על פני 45 מיילים רבועים.
 
לפני אלף שנים ג'רזי הייתה בבעלותם של חברים שונים ממשפחת המלוכה הבריטית. האיים נכנעו לצרפת במאה ה-13, אך תושביה נותרו נאמנים לכתר האנגלי מבלי להיות חלק מצרפת או אנגליה. כיום זוהי דמוקרטיה בעלת שלטון עצמי עם מונרכיה חוקתית. אנגלית היא השפה העיקרית. הליש"ט הבריטי הוא המטבע העיקרי. אחת הסיבות העיקריות לכך שזרים מבקרים בג'רזי, היא כדי להסתיר כסף. לכאורה.
ביום רביעי דיווחה מחלקת קציני החוק בג'רזי כי היא הקפיאה נכסים בשווי 7 מיליארד דולר שהיו שייכים לכאורה לרומן אברמוביץ'. לפי ההערכה הנוכחית של האתר, הונו של רומן אברמוביץ' היה 14 מיליארד דולר. ואכן, לפי דירוג עשירי ישראל המתפרסם באתר, הונו של אברמוביץ' הוערך השבוע ב-8.2 מיליארד דולר בלבד.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    העולם המערבי הפכו לבוזזי מלחמה ופירטים! (ל"ת)
    אביקול 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    הכל יוחזר פשוט כי זה לא חוקי (ל"ת)
    יוסריאן 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    הרכוש שייך לפוטין
    בנצי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ידוע לכול המדינות בעולם שפוטין שותף סמוי בכל הרכוש הזה .לכן מחרימים אותו. המילה מקורב מחליפה את המילה שותף.
    סגור
  • 7.
    ישראל צריכה להגן עליו
    יאיר דיין 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדינת ישראל איבדה תורם משמעותי שתרם רבות כולל יד ושם לכל מיני אירגונים חבל שפה לא מגינים עליו כיוון שכבר בשנים האחרונות הוא אזרח ישראלי גם והוא לא בעד המלחמה אלא נגד לפי דעתי ישראל היתה צריכה להגן עליו... תבדקו טוב טוב כמה הוא באמת טוב לישראל לפני שחורצים את דינו
    סגור
  • 6.
    ניצל כבודו/ה
    הבחור הזעצער 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה מזל שאין את השם של מי שהכין את הכתבה העילגת ומלאת השגיאים הזו.
    סגור
  • 5.
    רומן
    אלי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מערב שודדים אנשים פרטיים.דיקטטורה אמיתית.אצרו רוסיה תחרים נכסים.בינתיחם מערב המושחת גונב מאנשים פרטיים.חוצפה
    סגור
  • 4.
    קחו לו את הכל.
    ארז 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לא יכול להיות שלבן אדם אחד יש תקציב של 2 מדינות
    סגור
  • 3.
    קחו לו גם את השקל האחרון ושלחו אותו לפוטין שם מקומו (ל"ת)
    איציק 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 2.
    להחליש את הדיקטטור פוטין וצבאו
    יהודי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הכי חשוב ביותר להחליש את פוטין וצבא רוסיה כמה שיותר ע'י משלוחי נשק ותחמושת לאוקריאנים וכמובן גם מזון וציוד רפואי.
    סגור
  • 1.
    להחליש את הדיקטטור פוטין וצבאו
    יהודי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הכי חשוב ביותר להחליש את פוטין וצבא רוסיה כמה שיותר ע'י משלוחי נשק ותחמושת לאוקריאנים וכמובן גם מזון וציוד רפואי.
    סגור