נדל"ן ותשתיות

הקרב על צור הדסה: היועמ״ש תבלום היפרדות ממטה יהודה?

חברת וועד הישוב, עו"ד מירב זמיר, טוענת לכאורה, שמשרד הפנים מנסה להעביר בהליך בזק במסגרת ממשלת המעבר את ההיפרדות מהמועצה האזורית מטה יהודה מבלי לספק לצור הדסה אופק כלכלי ברור, שיאפשר להבטיח את עתיד הישוב כמועצה מקומית עצמאית, ופנתה במכתב ליועצת המשפטית לממשלה בנסיון לבלום את המהלך
מערכת ice |  3
צור הדסה (צילום ועד צור הדסה)
יומיים בלבד לאחר שיו״ר ועד צור הדסה, דלית רוסו, התפטרה מתפקידה על רקע זעמם של חלק גדול מהתושבים סביב הליך ההיפרדות מהמועצה האזורית מטה יהודה, אותו ניסו לכאורה להאיץ במשרד הפנים במהלך בזק במסגרת ממשלת המעבר, מה שהיה משרת את האינטרס של המועצה והעומד בראשה, ניב ויזל, שפועל זמן רב להיפרדות מצור הדסה, עו"ד מירב זמיר, חברת ועד הישוב צור הדסה, שמיועד להפוך למועצה מקומית, הרימה את הכפפה והחלה לפעול נגד ההליך.
הזעם הרב של התושבים נובע מכך שההיפרדות ממטה יהודה התנהלה עד כה באופן חד צדדי, שמותיר את צור הדסה באי ודאות כלכלית ובלי אופק כלכלי אמיתי שהיה מאפשר לקיים את הישוב כמועצה מקומית חדשה בישראל, כאשר על אף שהשרה איילת שקד כבר אישרה את הצעד, לא ניתן מתווה ברור להליך וכמו כן, לא הייתה שקיפות כלפי תושבי צור הדסה, שעתידים להיות מושפעים מהמהלך.
 
עם זאת, בהודעה שפרסמה היום בקבוצת הפייסבוק של הישוב, חברת הוועד, עו״ד מירב זמיר, שפועלת נגד ההליך במתווה הנוכחי שלו, פנתה לתושבים וכתבה כך: ״תושבות ותושבים יקרים, אני שמחה לבשר כי בעקבות פנייתי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ליו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו ולשרים נכבדים נוספים, בדרישה שלא לקבל החלטות הרות גורל ביחס למעמדה של צור הדסה ולא לחתום על הצו בתקופה של ממשלת מעבר״.
״התקבלה תגובת משרד הפנים כדלקמן: ׳בהתאם למקובל יינתנו הנחיות היועצת המשפטית לממשלה לגבי התנהלות משרדי הממשלה בתקופת ממשלת מעבר ובהתאם לכך ולפי הנדרש יפעל המשרד במילוי תפקידיו וסמכויותיו׳. עתה  - יידע משרד הפנים שעליו להמתין עד למתן הנחייה מפורשת של היועצת המשפטית לממשלה. אמשיך לפעול, ביתר שאת, כדי להבטיח עצמאות הוגנת לצור הדסה אשר תבטיח את עתידם של תושבי ותושבות היישוב. מירב זמיר (עו״ד), תושבת  צור הדסה״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מירב זמיר נמצאת בדיוק שעתיים כחברת וועד
    שי כהן 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחושבת שהיא בעל הבית של היישוב דלית רוסו התפטרה לא בגלל זעמם של התושבים!!! הרבה רוח וצלצולים ואני ואני ואני, חוץ מלצעוק לא עושה כלום!
    סגור
  • 1.
    מירב זמיר פועלת על דעת עצמה, לקידום עצמי... (ל"ת)
    משה 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לצערי אתה צודק. היישוב המקסים שלנו
    אייל 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפך לצ'חצ'חיאדה אחת גדולה
    סגור