נדל"ן ותשתיות

בשורה חשובה לרוכשי הדירות: זה הפיצוי שתוכלו לקבל

יו"ר ועדת הכספים הציג את הסיכומים בין חברי הכנסת לעניין התיקון לחוק המכר ומדד תשומות הבנייה, הוועדה צפויה לאשר את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית מחר. הוחלט כי רק 40 אחוז ממחיר הדירה יוצמד למדד
מערכת ice | 
הנדל"ן עולה (צילום פלאש 90)
בשורה חשובה ביותר לרוכשי הדירות החדשות. הושגו הסכמות היום (שלישי) בוועדת הכספים ורק 40% ממחיר הדירה יוצמד למדד תשומות הבנייה וישונה אופן הפיצוי בנושא איחור במסירה.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "לפני שאציג את המתווה שהוסכם על חברי הוועדה ואציג אותו, חשוב לי לומר שאין ספק שמדובר בהצעת חוק מורכבת שמתערבת בחוזים, לצד כך, יש פה תכלית שהיא תכלית ראויה לעמדת כל חברי הוועדה, ואני רוצה להתייחס ל-2 תכליות שמבחינתי הן משמעותיות: 'צמצום מרחב אי הוודאות של רוכשי הדירה, ותיקון של חוסר הסימטריה בין הקבלן לרוכש, בכל הנוגע ליעדים הנוגעים לאיחור במסירה, וגם חלוקת סיכונים נכונה יותר בין כל השחקנים במשק – מדינה, קבלנים ורוכשים".
 
"ההצעה נגעה ל-3 סעיפים עיקריים. בכל מה שקשור לקנסות ואיחור במסירה, אנחנו מבינים שלא כל האחריות תמיד אצל הקבלנים, יחד עם זאת, בהתאם לחוסר הסימטריה, החלטנו להשאיר את הסעיף ולתקן את נוסחת הפיצויים: כאשר מחודש האיחור השני ישלמו הקבלנים 100 אחוז שכר דירה לרוכשים, מהחודש החמישי ישלמו 125% והחל מהחודש ה-11 150%".
"לעניין ההצמדה למדד, היות וההצעה להצמיד רק חלק מהרכיבים מייצרת הרבה מאוד מורכבות, ויש תלות באישור התקנות, החלטנו להציע הצעת מעבר, היות והשוק כבר כך עובד שיש תשלום ראשון של 20%, אזי כל תשלום ראשון שיינתן, לא יפחת מ-20 אחוז לא יחויב במדד, ושאר התשלומים יוצמדו בערך של 50% בלבד למדד תשומות הבנייה". 
בחנו את נושא הרטרואקטיביות, יש מכשול גדול מבחינה משפטית, ננסה לפתור את זה באמצעות פתרון מול המפקח על הבנקים, כפי שצוין פה, וננסה לקדם זאת כמה שיותר מהר. "לעניין הסעיף של התשלום לעורכי דין, את התיקון הזה לא נאמץ בוועדה, אנחנו מבקשים ממשרד השיכון לעשות שיעורי בית ולהביא אותו לוועדת הכלכלה, היות ואנחנו מבינים שנוצרת בעיה של מחויבות בין עורך דין לרוכש ברגע שאין כלל תשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה