נדל"ן ותשתיות

נרשמתם לפרויקט דירה בהנחה? הנה מה שאתם חייבים לדעת

חברת הבנייה גיא ודורון לוי מקפיאה את הליך החתימה על חוזים לרכישות דירות בפרויקט מחיר למשתכן במורדות ארנונה בירושלים. מדובר בפרויקט שבו 238 דירות, 80% מהן נמכרות בהנחה לזכאי מחיר למשתכן
מערכת ice | 
דירה בהנחה (צילום shutterstock, vecteezy)
חברת הבנייה גיא ודורון לוי מקפיאה את הליך החתימה על חוזים לרכישות דירות בפרויקט מחיר למשתכן במורדות ארנונה בירושלים. מדובר בפרויקט שבו 238 דירות, 80% מהן נמכרות בהנחה לזכאי מחיר למשתכן, כך פורסם היום (חמישי) ב"כלכליסט".
הזוכים בהגרלה כבר זומנו לחתימה על החוזה. מחר נכנס לתוקף תיקון לחוק שמאפשר הצמדה רק של 40% ממחיר הדירה למדד תשומות הבנייה, זאת לעומת המצב הנוכחי שבו כל מחיר הדירה הוצמד למדד. 
 
בשעות האחרונות נחשף מכתב התרעה לפני עתירה לבג"צ ששלחה התאחדות הקבלנים לשר השיכון זאב אלקין בדרישה כי יבטל או יקפיא את התיקון לחוק. בעקבות ההתפתחות הזו נשלח לרוכשים מחברת גיא ודורון לוי מסרון שמעדכן אותם על ביטול מועדי ההחתמות.
החברה מבקשת לתקן את החוזה כך שתישמר בו האפשרות להצמיד את מלוא מחיר הדירה למדד התשומות אם ההתאחדות תזכה בעתירה לבג"ץ. מחר היועץ המשפטי של החברה יפנה בבקשה ברוח זו למשרד השיכון. אם בקשתם לא תתקבל ומשרד השיכון יעמוד על הדרישה להחתים חוזים על פי התיקון לחוק בלי אפשרות לסגת מכך, בחברה יקפיאו את הליכי החתימה עד להכרעת בג"ץ. 
 
התחרות במכרזי מחיר למשתכן היא על מחיר הדירה הזול ביותר. הקבלנים הזוכים בנו הצעות על בסיס הידיעה כי המחיר הנקוב יעלה בזכות ההצמדה למדד וימנע הפסדים כתוצאה מהתייקרות עלויות הבנייה. המלכוד הוא מכך שבמחיר למשתכן אסור לייקר את מחיר הדירות, וממחר החברות יכולות להצמיד רק 40% ממחיר הדירות למדד התשומות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה