נדל"ן ותשתיות

החברה הישראלית שתפרוס את מערכת הטעינה האלחוטית באוטובאן הגרמני

חברת אלקטריאון הישראלית, ספקית טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים, תפרוס את תוצרתה בכביש הטעינה האלחוטי הראשון על האוטובאן במימון ממשלת גרמניה. הכביש החשמלי האלחוטי ישמש להדגמת יכולות הטעינה של המערכת לציבור הרחב ולמקבלי החלטות
מערכת ice | 
אורן עזר (צילום ניר סלקמן, pixabay)
כביש טעינה אלחוטי ראשון על האוטובאן בגרמניה במימון ממשלת גרמניה: חברת אלקטריאון הישראלית, ספקית טכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים (EV), מדווחת היום, 4.8.22, על זכייתו של הקונסורציום עליו נמנית החברה בביצוע פרויקט  E|MPOWER. 
פרויקט E|MPOWER יצא לדרך במימון המשרד הפדרלי הגרמני לכלכלה ושינוי אקלים בסך של 5.7 מיליון יורו. הפרויקט יבוצע ע"י קונסורציום של חברות ומכוני מחקר הכולל את חברת הבת אלקטריאון גרמניה, ויכלול הקמה של כביש אלחוטי בטכנולוגיית החברה באורך קילומטר אחד על האוטובאן בגרמניה ובניית יכולות ייצור המוני והתקנה מהירה של המערכת עבור פרויקטים רחבי היקף לפי דרישת ממשלת גרמניה. חלקה של אלקטריאון בפרויקט הינו כ-2.1 מיליון יורו.
מטרת הפרויקט הינה לפתח את כלל שרשרת הערך של תשתית הטעינה האלחוטית בקנה מידה רחב. הכביש החשמלי האלחוטי באוטובאן ישמש להדגמת יכולות הטעינה של המערכת לציבור הרחב ולמקבלי החלטות. הפעילות עם מכוני המחקר והחברות תאפשר, בנוסף לפיתוח יכולות חדשות בתחום הייצור ההמוני וההשמה בכבישים מהירים גם כניסה של חברות גרמניות לייצור רכיבי מערכת הטעינה של אלקטריאון. החברה מעריכה שהיישום הראשון של כביש אלחוטי חשמלי באוטובאן הגרמני ביחד עם שיפור יכולות הייצור והפריסה בפרויקטים גדולים הינם צעד משמעותי נוסף ליישום מסחרי של טכנולוגית החברה במערכת הכבישים המרכזית בגרמניה, האוטובאן, ובכבישים מהירים ברחבי העולם. 
 
פרויקט E|MPOWER הוא שיתוף הפעולה השלישי עם חברת התשתיות המובילה והשותפה האסטרטגית של החברה - יורביה, אשר הינה אחת מהשותפות בקונסורציום. השותפים האחרים בקונסורציום הם האוניברסיטה הטכנית של נירנברג (FAPS), האוניברסיטה של Erlangen-Nuremberg (FAU) וחברת Risomat GmbH & Co.KG המתמחה באוטומציה ותיעוש של מוצרים. 
אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון אמר: "גרמניה, במקביל לשבדיה וצרפת, הכריזה על אסטרטגיה לחשמול כבישים מהירים כפתרון לאתגר הגדול של חשמול תחבורה כבדה בין עירונית. מימון פרויקט לטעינה אלחוטית על הכביש המהיר בדגש על השקעה וההיערכות לפרויקטים רחבי היקף מעיד על מעבר של הממשלה הגרמנית מחזון לפרקטיקה ועל ההכרה בפוטנציאל של הטכנולוגיה של אלקטריאון להוות פתרון מערכתי בדרך לצמצום משמעותי של פליטת גזי חממה מתחבורה. אנחנו ערוכים לקפיצת המדרגה ומודים לגורמי הממשל ולשותפים בפרויקט על האמון ביכולות שלנו לחולל מהפכה בעולם התחבורה" 
בחודש האחרון אלקטריאון השלימה בהצלחה התקנה של מקטע נוסף של הדור החדש של החברה באי גוטלנד שבדיה והדגימה יכולות משופרות כולל העברת אנרגיה של כ 30 קילו ואט למקלט בנצילות של כ 85%. בחודש הבא תשלים החברה פריסה של 400 מטר נוספים של כביש חשמלי באי ותציג יכולות תוכנה ובקרה משופרות. החברה החלה בהערכות לפריסת תשתית כביש חשמלי באורך של כ 1.6 ק"מ במישיגן ארה"ב כולל תחילת פעילות עם חברת פורד אשר תספק את הרכבים לפרויקט. במקביל, החברה תפרוס כבר ברבעון הקרוב את הטכנולוגיה שלה במתחם הדגמה לטעינה אלחוטית ביוטה, ארה"ב ותפעיל משאית של חברת Kenworth. 
כמו כן, החברה סיימה לפרוס את המקטע החדש בזירת העתיד בברגמו איטליה עבור שדה התעופה ברגמו והשלימה סידרת ניסויים עם שותפיה יצרניות הרכב המובילות סטלנטיס ואיווקו ובדיקת ביצועים בהובלת אוניברסיטת פוליטכניקו מילאנו. בחודש שעבר חתמה החברה על מזכר הבנות עם חברת התחבורה האמריקאית, CTG, המפעילה צי של כ-2,800 לימוזינות ומוניות בניו יורק ולאס וגאס. CTG היא חברת תחבורה מוכרת בארה"ב שמתכננת מעבר של כל צי הרכבים שלה לרכבים חשמליים, עם טעינה אלחוטית באמצעות הטכנולוגיה של אלקטריאון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה