נדל"ן ותשתיות

הפניקס בהשקעת ענק: פינוי בינוי בירושלים ב-600 מיליון שקל

עסקה נוספת במימון מוסדי וחוץ בנקאי בעולם הנדל"ן: רובי קפיטל והפניקס חברה לביטוח בע"מ, יעניקו מימון בשווי 600 מיליון שקל לפרויקט פינוי בינוי של היזמית דיסי בנייה והשקעות בשכונת תלפיות המתפתחת בבירה

מערכת ice |  4
הדמיה פרויקט ירושלים רובי קפיטל (צילום צילום afifon, הדמיה arc-deco)
לאחר שהשלימה בשנה האחרונה מספר עסקאות מימון בולטות, ממשיכה רובי קפיטל לפרוץ את שוק המימון ליזמי הנדל"ן. במסגרת הפרויקט, שייבנה בשכונת תלפיות ואותו יוזמת חברת עמים טאוורס, החברההחברה בשרשור מוחזקת על ידי נתנאל שטרן, טארק דיסי ואהרון מרצבך. יפונו 4 מבני רכבת ישנים הכוללים 73 יחידות דיור וחנויות וייבנו במקומם 243 יחידות דיור, 435 מ"ר מבני מסחר, ארבעה גני ילדים, בית כנסת וחניון תת קרקעי (פרטי וציבורי). 
הפרויקט יכלול סה"כ 4 בניינים - 2 מגדלים בני 30 קומות ו-2 מבנים בני 12 קומות. השלמתו צפויה בעוד כשלוש שנים. היקף עלות הפרויקט הינה כ-600 מיליון ש"ח, במימון רובי קפיטל והפניקס חברה לביטוח.
מחירי הנדל"ן בירושלים כעיר מבוקשת במגמת עלייה, ובתוך זה בשכונת תלפיות שעוברת מהפכה והופכת למבוקשת יותר ויותר, גם בשל קרבה למוקדי תעסוקה וגם בהיותה אחד המוקדים לאוכלוסייה חילונית בעיר. אזור התעשייה הסמוך לשכונה יהפוך בשנים הקרובות למרכז הייטק.
העסקה היא הוכחה נוספת לתחרות הבריאה שמכניסים לשוק האשראי לנדל"ן הגופים החוץ בנקאיים, המצליחים להעניק שירותי ליווי ומימון באיכות שאינה נופלת מזו של הבנקים. נראה כי לאור האמונה הגוברת של יזמי הנדל"ן בגופים החוץ בנקאיים הם מבינים שהתנאים הם אותם תנאים, אבל יש יתרון ליעילות והבנת צרכיהם לעומק.
 
שכונת תלפיות הוקמה בשנות ה-50 כמעברה לעולים חדשים, בעיקר מצפון אפריקה. בשנים האחרונות אזור התעשייה הסמוך עובר מהפך וזוכה להשקעה יוצאת דופן, במטרה להפוך אותו למרכז ההייטק של העיר, לצד הר חוצבים, ולמוקד תעסוקה. הפרויקט ממוקם ברחוב בית לחם, סמוך לשכונת היוקרה בקעה ומרחק הליכה קצרה לתחנות הקו כחול והקו הירוק של הרכבת הקלה, שיושלמו בתוך מספר שנים.
יעקב ניצן, מנכ"ל רובי קפיטל:  "רובי קפיטל ממשיכה לפרוץ, לקדם ולבסס את מעמדה כמובילה בתחום מימון וליווי עסקאות התחדשות עירונית. אנו גאים להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו, ואצטרף לדברי חבריי,  ראש העירייה משה ליאון ומהנדס העיר יואל אבן, שהיו שותפים מרכזיים בתכנון וקידום ופרויקט, ירושלים בתנופת התחדשות אדירה ותלפיות תהפוך לאחת השכונות האטרקטיביות בעיר.
השיח הפתוח שיש בין כל הצדדים הוא נדיר לעסקאות מסוג זה ויחד תורם למציאת פתרונות לסוגיות ואתגרים שצצים בכל רגע נתון בפרויקטים גדולים מסוג זה. אם עד לא מזמן ירושלים פיגרה מאחור בכל מה שקשור לפרויקטים של התחדשות עירונית, היום היא אחת הערים שמספקות ליזמים את רמת הוודאות הגבוהה ביותר".
גלית וינדר טפר, סמנכ"ל  ליווי פרויקטים וערבויות  בחברה הפניקס, בירכה על העסקה והוסיפה: אנו שמחים לממן, ללוות ולהנפיק ערבויות ופוליסות חוק מכר לפרויקט פינוי בינוי לחברת עמים טאוורס, ולקחת חלק בחידוש העיר ירושלים, יחד עם פרויקטים נוספים הממומנים על ידנו בעיר. את העסקה ליוו עוה"ד דין יוסף ארבוב ואורי סגיב משרד עוה"ד אנגלרד ושות' מצד המממנים ועו"ד אדם שפרוך ממשרד יגאל ארנון מצד היזם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    היכן הפרוייקט בדיוק. (ל"ת)
    חיים 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה הקשר בין ההדמיה שצרפתם לפרויקט ? (ל"ת)
    סופר (קומות) סתם 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אין - כתבה לא מסםקת (ל"ת)
    אין 11/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבעיה שעד שפרויקטים כאלה מגיעים
    Mtlk 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה שעד שפרויקטים כאלה לידו מימוש לוקח הרבה זמן.וחבל.ירושלים זה עיר שמאכלסת במהירות שיא.והיא דורשת הרבה יותר בניה ממה שיש בפועל.וכיוון שמדובר על עיר שמכילה כמות מאוד גדולה של נערים וילדים.גם העניין של קירבה לפרוקטים גדולים של תחבורה ציבורית להסעת המונים הוא קריטי בעיר שהמילה רכב זה כבר מזמן שם נרדף לכאב ראש לא קטן
    סגור