נדל"ן ותשתיות

ירושלים תגדל באלפי תושבים: הפרויקט החדש נחשף

רוטשטיין וחברת טרא – Terra יקימו כ-5,000 דירות בפרויקטי התחדשות עירונית בירושלים. מדובר במגה פרויקט של החברות, הכולל 521 דירות חדשות, שהוכרז כמתחם במסלול מיסוי; היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הינו כ-765 מיליון שקל
מערכת ice |  3
ירושלים (צילום unsplash)
חברת רוטשטיין נדל"ן בע"מ במשותף עם חברת "טרא – Terra", מודיעות על התקדמות משמעותית בפרויקטי החברה. החברות מודיעות כי בעשור הקרוב הן יקימו יחד כ-5,000 דירות חדשות בירושלים, במסגרת פרויקטי התחדשות עירונית של החברות בעיר.
מניתוח של נתוני הלמ"ס לשנת 2022 בהשוואה לשנה הקודמת, נמצא כי בירושלים נרשם גידול של 18% במספר התחלות בנייה של פרויקטי התחדשות עירונית. בשנת 2022 החלו להיבנות בירושלים 765 דירות חדשות במסגרת פרויקטים של הריסה ובנייה ותוספת של דירות לבניינים קיימים.
 
לאחרונה הודיעו רוטשטיין וחברת טרא – Terra, בבעלותו של יונה גרין,  כי פרויקט נווה יעקב בירושלים, הוכרז כמתחם לפינוי בינוי במסלול מיסוי (אחד התנאים המתלים המשמעותיים להתקדמות הפרויקט). זהו הפרויקט הראשון המשותף לחברות. שיתוף הפעולה בין השתיים החל לפני כמספר שנים, והן מקדמות יחד פרויקטים נוספים במסגרת התחדשות עירונית בעיר, בהיקף כאמור של כ-5,000 יח"ד.
פרויקט נווה יעקב קיבל תוקף מהוועדה המחוזית, ועד כה התקשרו רוב קובע של דיירים בהסכם עם החברות. ככל שיתקיימו יתר התנאים המתלים, עתידות החברות להרוס 111 דירות ישנות ולבנות במקומן 521 דירות חדשות במס' בניינים, וכ-830 מ"ר שטחי מסחר.  מדובר במתחם הממוקם בשכונת נווה יעקב בירושלים, בסמיכות לתחנת הרכבת הקלה אשר מנגישה את הכניסה לעיר תוך מספר דקות. על פי הערכות, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הינו כ-765 מיליון שקל (חלק החברה 383 מיליון שקל) והיקף העלויות הצפוי הינו כ-650 מיליון שקל (חלק החברה כ-325 מיליון שקל). הרווח הצפוי בפרויקט מוערך בכ-115 מיליון שקל (חלק החברה כ-58 מיליון שקל). הנתונים אינם כוללים מע"מ.
איתי סמדר, מנכ"ל רוטשטיין התחדשות עירונית: "אנחנו פועלים יחד עם השותפים שלנו וכל הגורמים המעורבים, לקידום מגה פרויקטים בירושלים, החווה תקופה של צמיחה ופיתוח אורבני מסיבי בשנים האחרונות. אנו מאמינים כי פרויקט נווה יעקב הינו סנונית ראשונה שאחריה נראה מנופים רבים מתנוססים לאוויר ומביאים התחדשות לדיירים בפרט והמרחב העירוני בכלל, עם פיתוח תשתיות, תרבות וחינוך ברחבי בירת ישראל. נמשיך להשקיע בתחום ההתחדשות העירונית בעיר ירושלים, עיר אשר מעודדת ייזום ובנייה באופן חיובי ואקטיבי".
יונה גרין מנכ"ל ובעלים חברת "טרא Terra", מסר: "פרויקט 'שדרות נווה יעקב" הינו אבן דרך משמעותית לחברה ולשכונת נווה יעקב בפרט. אנחנו בקשר מתמיד עם בעלי הדירות במתחם, שרובם המוחלט כבר חתם על הסכם פינוי בינוי ואנחנו מתקדמים במלוא המרץ עם הגשת היתר הבניה ותכנון המפורט למתחם. בהזדמנות הזאת ראוי גם לציין לשבח את הוועדה המקומית והמחוזית שמסייעות רבות למען קידום התוכניות בעיר, בזמני שיא".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הבעיה שלא נותנים פתרונות לתשתיות בעיר
    לוני 08/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרית יובל כל רחוב עובר פינוי בינוי או תמ"א אבל אין פיתרון לשירותים ותשתיות חדשים בשכונה.
    סגור
  • 2.
    לעצור מיד את חורבן ירושלים הנזק כבר
    עמוס 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נעשה מאז פרוייקט הולילנד שהוליד את פינוי בינוי והרכבת אין יותר כאן חיים! בורחים מהעיר הסתומה.
    סגור
  • 1.
    בהצלחה רבה . תותחים. חברה רצינית ומצויינת. (ל"ת)
    אליעזר. יהב. 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור