נדל"ן ותשתיות

ראול סרוגו על נתוני המשבר בנדל"ן: "להפחית את מס הרכישה"

נשיא התאחדות הקבלנים מגיב לנתוני הכלכלנית הראשית באוצר שפורסמו היום על הירידה במכירת הדירות: "חייבים לפעול לייצר פתרונות שכירות, להפחית בחזרה את המס על דירות להשקעה ולהחזיר את המשקיעים לשוק, אחרת כל בית בישראל ייפגע"
מערכת ice |  5
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
אגף הכלכלנית הראשית באוצר פרסם היום (שני) נתונים מדאיגים אודות המשבר בשוק הנדל"ן. מהנתונים עולה כי בחודש יוני נרכשו 7,097 דירות בלבד, נתון נמוך בכ-32% מהיקף העסקאות בנדל"ן בחודש יוני אשתקד. כן חלה ירידה של 21% במכירת דירות מקבלן ביחס למכירות בחודש יוני שעבר.
בתגובה לנתוני הכלכלנית הראשית באוצר, מסר נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו: "נתחיל ונאמר שהנתון המשמעותי ביותר בנתונים האלה שצריך לעמוד לנגד עיני כל מי שצריך לקבל החלטות בתחום הדיור, הוא שרוב הדירות החדשות ממשיכות להימכר על הנייר. כלומר, ההערכות לפיהן היזמים בלחץ פשוט לא נכונות, וזו הסיבה מדוע מחירי הדירות אינם יורדים באופן משמעותי".
 
עוד אמר סרוגו: "חובה על כל מי שנוגע בשוק לקחת בחשבון את הנתון החריף על המשך הצניחה בכמות הדירות שבידי המשקיעים, שממשיכה לחתוך בכל חודש את היצע הדירות להשכרה - ושיביא להמשך עליית מחירי השכירות בחודשים הקרובים ולהעלות את האינפלציה.
"לכן, חובת כל הגורמים המעורבים בשוק לפעול לייצר פתרונות שכירות, וכעת באופן מיידי על המדינה להפחית בחזרה את מס הרכישה על רכישת דירות להשקעה ולהחזיר את המשקיעים לשוק. התמונה הכללית היא של ירידה בהיקף הפעילות ולכן ההשפעה המיידית שלה מהפסד מיסים למדינה תפגע בכל בית בישראל בהמשך".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל מה שהוא אומר צריך לעשות הפוך
    אורן 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העצות שלו רק ידפקו אותו יותר מהסיכוי לקנות דירה
    סגור
  • 4.
    כל מה שסרוגו אומר
    איתי 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לעשות ההיפך וזהו הפתרון האמיתי. מדוע? כי האינטרס שלנגד עיניו הוא אך ורק כיסם העמוק מני ים של הקבלנים ולכן ההיפך הוא טובת הציבור בלבד.
    סגור
  • 3.
    ההיפך צריך להעלות עוד את המס על דירה להשקעה כדי ל
    יוסי 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צריך להעלות עוד את המס על דירה שניה ושלישית כדי לגרום לירידה בביקושים ובכך להביא לירידת מחירים כדי שזוגות צעירים יוכלו לקנות דירה
    סגור
  • 2.
    עוקץ
    משה אמיגה הראדר 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמין לארגטיאים בכלל צאנטות
    סגור
  • 1.
    רק לא להוריד מחירים.
    אבי 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    להעלות ב 20% בשנה אין בעיה. להוריד 10% כואב הכיס. איך יקנו מרצדס ווילה חדשה כל שנה. ולילדים לא מגיע?
    סגור