נדל"ן ותשתיות

אחד השווקים הפופולריים בישראל יעבור שדרוג: איפה תוכלו לבלות בקרוב?

משוק מוזנח ורחוב מיושן למתחם קולינריה ובילוי אורבני תוסס: מותג ״חצר השוק״ מתרחב הקיץ לשוק העירוני בנתניה ולרחוב השוק ברעננה – ויפתח שני מתחמים חדשים. ״חצר השוק נתניה״ יאופיין בקלאב טראקס, ברים ובמה שתארח אומנים. מתחם ״חצר השוק רעננה״ ירחיב את פעילות ה״בית ברחוב ברנר 6״ לרחוב השוק ולמבנה ההיסטורי הסמוך
מערכת ice |  6
שוק מחנה יהודה (צילום unsplash)
לאחר הכרזת עיריית נתניה על התוכניות להפוך את אזור השוק בעיר לאזור בילוי אורבני שוקק חיים, התוכניות הופכות למציאות ובמסגרת שיתוף פעולה מיוחד של משרדי ממשלה, עיריית נתניה וחברת בניה מהמובילות באזור – מותג 'חצר השוק' יכנס לנתניה. מתחם ״חצר השוק נתניה״ ימוקם בלב השוק באזור של כ-500 מ"ר, באזור שכונה בעבר ׳שוק העופות׳.
במתחם יוצבו קלאב-טראקס ממגוון שפים וברים שיתבססו על תוצרת השוק, אזורי ישיבה ועמידה וכן במה להופעות ואירועי תרבות. הכניסה לחצר השוק נתניה תהיה מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת בשוק. הפעילות במקום תחל בשבועות הקרובים.
 
עיריית נתניה רואה בשוק העירוני מתחם אסטרטגי תיירותי ומוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ, בתוך כך, פועלת העירייה במסגרת תכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק ובו השוק העירוני. עד כה הושקעו במתחם כ-7 מיליון שקל בשיתוף משרד השיכון ומשרד התיירות, בהמשך יושקעו כספים נוספים בשיתוף משרד התיירות ומשרד התחבורה.
הקמת מתחם ״חצר השוק״ בנתניה הינו במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין מותג ״חצר השוק״, חברת יזמות הנדל״ן ״קבוצת דוד אזולאי״ ועיריית נתניה-מנהלת מרכז העיר, שבמשך חודשים רבים בונים את התשתיות הנחוצות במטרה להפוך את האזור למתחם תיירותי, כחלק מפרויקט בשיתוף משרד התיירות לחידוש כולל של השוק הישן בנתניה. בין העבודות שמבוצעות בשטח - שיפוץ תשתיות תוך שימור המתחם, בניית במה, העמדת תשתיות תאורה וגננות כבסיס להעמדת משאיות המזון. בהמשך משרד התחבורה ומשרד התיירות מתכוונים להקצות תקציבים נוספים בפיתוח תשתיות תחבורה ציבורית לאזור. 
ראש מנהלת מרכז העיר נתניה, עלוית פרוינד: ״לאור המגמה העולמית שבה שווקים הופכים למותגי תיירות נחשקים, פועלת עיריית נתניה לשדרג את השוק הקיים. השוק העירוני, שהיה מאז ומתמיד מוקד משיכה חזק, יהפוך להיות שוק תוסס ומגוון הפועל ביום ובלילה ובו תמהיל של דוכני השוק האותנטיים בשילוב עם דוכני מזון ובילוי. לצורך הפעילות הזו בוצעו בשלב ראשון תשתיות הכרחיות כגון שיפור מערכת הביוב, הניקוז והחשמל ובשלבים הבאים ישווקו דוכני השוק במכרז לזכיינים. ״חצר השוק״ היא ה״סנונית הראשונה״ אשר תסמן את המגמה. בשנים הקרובות ייראה השינוי לצד שימור השוק כפנינה של אותנטיות ונוסטלגיה בלב העיר המתחדש".
קבוצת דוד אזולאי, היא מחברות הבנייה המובילות בנתניה, ולצד שיתוף הפעולה בשוק העירוני עובדת הקבוצה על מספר פרויקטים מבטיחים עם מאות יחידות דיור ואלפי מ"ר של מסחר ברחבי נתניה וקריית השרון. עו"ד דוד אזולאי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת דוד אזולאי: ״פרויקט ׳חצר השוק׳ הינו תוצר של שיתוף פעולה יוצא דופן שישרת את כלל תושבי נתניה, וממחיש את המחויבות של קבוצת דוד אזולאי לפיתוחה ולקידומה של נתניה. כניסת ׳חצר השוק׳ לעיר תהיה לאבן שואבת עבור תושבי העיר והסביבה ואני מקווה ששיתוף הפעולה זה יהווה דוגמה ויצמיח מיזמים נוספים באזור השוק בנתניה, המשווע לעוד פרויקטים מסוג זה".
מתחם ״חצר השוק רעננה״ יכנס לרחוב השוק ההיסטורי ברעננה, וירחיב למעשה את פעילותו של מתחם ברנר 6 שפעיל מעל לעשור. ל-250 מ״ר שטח מבנה ברנר 6 יתווספו כ-750 מ״ר כך שהמתחם יחלוש על שטח כולל של כ-1000 מ״ר. בתוך כך, שוקם ושומר מבנה העירייה הישן (ברחוב השוק 6) שנעזב לפני שנים, ונעשו בו התאמות בכדי שיוכל לקלוט מסחר בתחום המזון ברמה העדכנית ביותר.
כך יחזור המבנה לייעודו ההיסטורי, שכן שימש בעבר הרחוק כ׳קואפרטיב׳ צרכני. בעיצוב ושיפוץ המתחם הושקעו מעל 8 מיליון ש״ח. למתחם יהיו 3 כניסות, מרחוב ברנר, מרחוב רמב"ם ומרחוב אחוזה ויפעלו בו מסעדות וברים. לצד שני המבנים, תוכננו שטחי מדרחוב פתוחים ליצירת מרחב אורבני שיאפשר אירוח מופעים, התרחשויות עירוניות ומסחר. הרצת הפעילות המורחבת במקום מתוכננת לשבועות הקרובים.
באופן טבעי, הפרויקט מנוהל בשיתוף פעולה מלא עם עיריית רעננה בהובלת אגף תרבות. מהלך הפיתוח משתלב עם חזונו של ראש העיר לשנת המאה לרעננה, השקעת משאבים במרחב העירוני לטובת חיי תרבות ופנאי תוססים בלב העיר ומתן אפשרויות בילוי איכותיות לתושבים בכל הגילאים. 
גיא יצחקי, בעלים ״חצר השוק״: ״אנחנו חולמים ועובדים על ההתחדשות בנתניה וברעננה זמן ארוך ומרגש לראות רעיונות שקורמים מציאות בשטח. אי אפשר להתעלם מאתגרי התקופה עבור יזמים, כך שמהלך כזה לא היה יכול להתרחש ללא שיתוף פעולה עם כל הכוחות המקומיים והעירוניים. יצרנו יחד מרחבים מותאמים לצרכי המקום, לנגד עינינו עמדה טובת הציבור והתושב המקומי, ביצירת עניין חדש בעיר וחוויה מחודשת במרחב העירוני שמוכר להם שנים ארוכות ואנו מאמינים שזו תהיה בשורה של ממש לתושבים ולבאי העיר". שני המתחמים תוכננו בסיוע סטודיו MU של האדריכלים מיכאל אלנקווה ואורי בן דור.
מותג ״חצר השוק״ נוסד בשנת 2014, כחברת התחדשות עירונית שמשקמת שטחי שוק עירוניים שהוזנחו והופכת אותם למרחבי בילוי תוססים. "חצר השוק" כפר סבא, פרויקט הדגל של החברה שיקם ועיצב מחדש שטח של 1000 מ״ר בשוק העירוני בין הרחובות ויצמן והמייסדים, לראשונה מאז היווסדו ב1960, הכניס לתוכו עסקי מזון ומשקה מגוונים, תוך שילוב של פעילויות מופעים ואירועים לקהל צעיר ומשפחות, ומארח מאז עשרות אלפי מבלים מדי חודש. עם ההתרחבות למרחבי הפעילות החדשים ברעננה ונתניה המותג צפוי להכפיל את שטחו ובאופן טבעי את כמות מבקריו, ולבסס עצמו כאחד המובילים באזור השרון.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נתניה
    יוסי 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם עיר בלי שום דבר מענין רק בינויי בנינים וקומבינות
    סגור
  • 5.
    שוק נתניה
    בלה בלה בלה 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני דומעת על המיזם כבר הרבה שני וכלום לא קורה. אמהמה!!! לפני הבחירות כל ההבטחות צפות לשוא. סלאס לעבוד עלינו, בחירות לרשויות זה שם המשחק.
    סגור
  • 4.
    הזוי
    אתרה 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד כמה בלופים?
    סגור
  • 3.
    המקום
    .. 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חייב להיות פתוח בסופ"ש כדי למשוך צעירים ותיירים..
    סגור
  • 2.
    כל בלירות מבטיחים הבטחות סרק ושווא (ל"ת)
    מרים הביתה 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוק נתניה
    דידי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי שהעיריה תעיף מהבניין הצמוד לשוק את המסוממים,אריתראים שמקיימים יחסי מין כשילדים רואים אותם גועל כמו קוסמטיקה למתיחת פנים של אדם בן 80
    סגור