נדל"ן ותשתיות

חודש לרכבת הקלה בגוש דן: כמה נסעו בקו האדום?

מסמך של חברת נת"ע ותבל המפעילות את הדנקל קובע כיותר משתי מיליון עסקאות נסיעה התבצעו ב-30 הימים הראשונים לפעילות הקו. גורמים בחברות מביעים שביעות רצון ותחושה של עמידה בציפיות, תוך הקפדה על אמינות ולוחות זמנים
מערכת ice |  2
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הזמן רץ מהר כשנהנים? חברת נת"ע ותבל מסכמות חודש לפעילות הדנקל: הקו האדום של הרכבת הקלה. הערב (שלישי) מתפרסמת הודעה משותפת ובה נתונים על אודות השימוש בכלי התחבורה החדש. לדברי החברות, זהו חודש מוצלח בו נחשפו הנוסעים בגוש דן לרכבת הקלה, ובאו בהמוניהם להתנסות בו. על פי ההערכות, לאחר החגים יתייצב הביקוש לדנקל על רף גבוה יותר, וזאת עקב חגים וחופשים.
במסמך שהופק לציון חודש ראשון להשקת הרכבת הקלה, עולה כי במהלך החודש הראשון הקו האדום עבר 153,424 ק"מ. מספר התיקופים (עסקאות נסיעה) לאורך החודש עומד על 2,136,555. בהתפלגות לפי ערים, נראה כי 47% מתיקופי הרכבת הקלה התבצעו בתל אביב. במקום השני נמצאת בני ברק עם כ-15% מהתיקופים. פתח תקווה עם 14% מהתיקופים ובת ים ורמת גן עם 12%. 
 
בהתפלגות לפי תחנות, נראה כי התחנות הפופולריות ביותר שבהן ישראלים עלו ותיקפו את נסיעתם ברכבת הקלה הן אלנבי, יהודית ובן גוריון בתל אביב. לאורך החודש, חברת תבל ביצעה עלייה בתגבור הרכבות תוך הקדמת לוחות הזמנים לרכבת כל 8 דקות בתוואי העילי ובכל 4 דקות בתוואי התחתי. תבל ביצעה תגבור רכבות במהלך שלושה משחקי כדורגל וציבור האוהדים ניצל בהמוניו את הדרך החדשה להגיע לבלומפילד. על פי גורמים ברכבת הקלה, חודש אוגוסט נבחר כמועד הפתיחה של הרכבת במטרה לתרגל את הפתיחה במיעוט נוסעים יחסי וללא עומס. 
לפי נת"ע, הדנקל עומד לעת עתה בציפיות תוך מיעוט תקלות ועמידה ברוב לוחות הזמנים. הנוסעים נהנו מרכבת אמינה ונוחה ואף הרעיפו שבחים למיזוג האוויר. נת"ע הפעילה מאות דיילים במהלך החודש שסייעו לנוסעים בשימוש ברכבת. בהחלטת משרד התחבורה ונת"ע תמשך פעילות הדיילים עד אחרי סוכות. אחרי החגים תחל פעילות הפקחים וגם חלוקת הקנסות, כאשר על פי ההערכות כ-10% מהנוסעים נסעו ללא תיקוף.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פנים
    קרב 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הימין יכול. והשמאל???
    סגור
  • 1.
    נהנתי מהנסיעה ממש רמה גבוהה יותר מהרבה ערים באירופה
    שפ 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יישר כוח וצריך לשמור שלא ישתלטו ההומלסים והשיכורים על התחנות
    סגור