רכב

הרכבת הקלה נפתחה רשמית: הנסיעה רק היום בחינם

הפעילות של הקו יצאה לדרך. במשרד התחבורה הודיעו כי הנסיעה בחינם היא אך ורק ביום ההשקה. עדיין לא ברור כיצד ייערכו בהתאם לעומס הצפוי בשל הנסיעה בחינם וכיצד כל האנשים שירצו לנסות את הרכבת הקלה יעלו לקרונות כשצפוי עומס כה רב
מערכת ice |  1
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
עכשיו זה רשמי. החל מ-5:40 הרכבת הקלה יצאה אל הדרך והחלה רשמית את פעילותה. שרת התחבורה מירי רגב, החליטה כי במסגרת יום הפתיחה הרשמי וההיסטורי של הרכבת הקלה בגוש דן, הנסיעה ברכבת תהיה חינם וזאת על מנת לאפשר לציבור את החוויה של ההיכרות עם הקו.
יחד עם זאת, במשרד התחבורה מיהרו להבהיר כי למען הסר ספק הנסיעה בחינם היא אך ורק ביום ההשקה. עדיין לא ברור כיצד ייערכו בהתאם לעומס הצפוי בשל הנסיעה בחינם וכיצד כל האנשים שירצו לנסות את הרכבת הקלה יעלו לקרונות כשצפוי עומס כה רב.
 
כזכור, הרכבת הקלה קיבלה אישרה הפעלה לאחר שעל פי נת"ע, החברה החיצונית מגרמניה שמעריכה את הבטיחות של המתקן, קבעה כי: "חל שיפור ברמת בלימות הבטיחות, וניתן לפתוח את הרכבת הקלה לנסיעה מסחרית, ובתנאי שבימים הקרובים תמשך המגמה החיובית". בנת"ע היו שבעי רצון מהנתונים ומוכנים לפתוח את הקו כעת, כשיש גם תאריך רשמי חתום.
ועדת ההיגוי במשרד התחבורה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, התכנסה במהלך השבוע האחרון והיא זו שהכריעה לגבי מועד פתיחה. הייתה התלבטות בין יום שישי ה-11 באוגוסט, או שבוע לאחר מכן, ה-18 באוגוסט והוחלט בסופו של דבר לבחור בתאריך המאוחר ביניהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפחות בתקופה הקרובה
    פטריק 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף לא לנסוע בה עבדו בשבת בפריסה, השבת היא מקור הברכה , לכן אני מוחה ובשנה הקרובה לא ידע על הרכבת הקלה בגלל חילול שבת, במה שאנחנו מתגאים שאנחנו יהודים, אבל במה אנחנו יהודים בברי מילה כאן זה מסתיים ?
    סגור