רכב

הרכבת הקלה נפתחת רשמית: ב-18.8 הקו האדום יוצא לדרך

?עכשיו זה רישמי: הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח בתאריך 18/8, כך הנחתה היום שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב את מנכ"ל נת"ע חיים גליק.
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
מנכ"ל נת״ע עדכן אמש (שישי) את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן-זקן ואליאס מטר מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, כי במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה.
מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר נתנו ע"י חברות גרמניות עצמאיות. בסוף הדו״ח המסכם שהתקבל נכתב: "הקו האדום מוכן ל-pto (אישור הפעלה). בתום העדכון הנחתה השרה רגב על פתיחת הקו ביום שישי ה-18/8".
 
על פי נת"ע, החברה החיצונית מגרמניה שמעריכה את הבטיחות של המתקן, קבעה כי: "חל שיפור ברמת בלימות הבטיחות, וניתן לפתוח את הרכבת הקלה לנסיעה מסחרית, ובתנאי שבימים הקרובים תמשך המגמה החיובית". בנת"ע היו שבעי רצון מהנתונים ומוכנים לפתוח את הקו כעת, כשיש גם תאריך רשמי חתום.
ועדת ההיגוי במשרד התחבורה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, התכנסה במהלך השבוע האחרון והיא זו שהכריעה לגבי מועד פתיחה. הייתה התלבטות בין יום שישי ה-11 באוגוסט, או שבוע לאחר מכן, ה-18 באוגוסט והוחלט בסופו של דבר לבחור בתאריך המאוחר ביניהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה