נדל"ן ותשתיות

הקו האדום מתקרב לתחילת הפעילות: זה האישור החשוב שהתקבל

לקראת הפעלת הקו האדום, קיבלה נת"ע רשמית את אישור כבאות אש והצלה לעמידה בסידורי בטיחות אש בכל הקו
מערכת ice | 
תחנת רבין רכבת קלה תל אביב (צילום נתע)
אתמול (רביעי) בתחנת ארלוזורוב של הקו האדום, העניק מפקד מחוז דן, טפסר רונן מכטייב את אישור הכבאות למנכ"ל נת"ע חיים גליק. האישור שהתקבל בתום עבודה משותפת של שנים, קובע כי בוצעו כלל סידורי הבטיחות בקו.
יש לציין, כי הסטנדרט לקבלת אישור בטיחות האש למערכת רכבתית כמו בקו האדום, הוא מהמחמירים ביותר. האישור המיוחל דרש עמידה ביותר מ- 28,000 בדיקות למערכות החירום הנוגעות לבטיחות הנוסעים לאורך הקו כולו.
במסגרת המוכנות והאתגר שמציבה רכבת המסיעה רבע מיליון נוסעים מדי יום, במנהרה כפולה באורך 11 קילומטרים (כ-22 ק"מ בסה"כ), ו-10 תחנות תת קרקעיות המגיעות כל אחת לכדי גודל של 3 קומות, ביצעו לוחמי האש ועובדי נת"ע עשרות אימונים ייעודיים המדמים תרחישים שונים, ואף נרכש ציוד מתקדם וייחודי בארץ עבור הכבאות כמו עגלות טרולי חשמליות הנעות בתוואי מסילתי.
לכל אורך התוואי הרכבתי הותקנו מערכות הגנה מאש מהמתקדמות בעולם המתריעות בזמן אמת על אירוע חירום ושריפה, ומתממשקות עם מערכות תומכות בחירום המבטיחות שליטה בעשן ופינוי קהל למוצא בטוח.
 
מערכות הבטיחות בקו תוכננו כך שגם במקרה חירום קיים גיבוי מצד מערכות נוספות אשר יאפשרו את המשך תפעול הרכבת. שלב זה הוא שלב קריטי לקראת קבלת אישור בטיחות ההפעלה הבין לאומי, שלאחריו עתיד משרד התחבורה להעניק לקו האדום את אישור ההפעלה המסחרית.
מדברי חיים גליק מנכ"ל נת"ע בטקס שנערך: "אני מבקש להודות לאנשי כבוי האש וההצלה, על שיתוף פעולה יוצא דופן. חשנו כי יש לנו שותפים אמיתיים בביצוע הפרויקט. כלל האמצעים, המשאבים והמאמץ הרב שהושקעו בבטיחות הרכבת, הופך אותה לאחד מכלי התחבורה הבטוחים והאמינים  ביותר בישראל ובעולם. בשורה גדולה למיליוני הנוסעים בגוש דן הצפויים בקרוב לעלות על הקו האדום”.
טפסר רונן מכטייב מפקד מחוז דן כבאות והצלה: "מערך הכבאות שותף לאירוע היסטורי ומבין כי העשייה של כולנו בהקמת הקו האדום תאפשר להתגבר על אתגרי ההווה והעתיד. במהלך הקמת הפרויקט הנחת העבודה הייתה שהמדינה מעל הכל ויש להתרכז באינטרס הציבורי – הסעת ההמונים. יצרנו עם נת"ע מערכת יחסים של שילוביות, שבאה לידי ביטוי באמון, שקיפות, מקצועיות, ענייניות תוך תאום ציפיות, שסייעו בתהליך המורכב והמאתגר תוך שמירה על אינטרס לבטיחות הציבור שיאפשר לו להגיע למקום יעדו בשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה