נדל"ן ותשתיות

חגיגת הנדל"ן של משפחת ארדן: מדוע הפסידו 180 אלף שקל?

תביעה שהגישה רימקס נגד רעייתו של שגריר ישראל באו"ם: המשפחה סירבה לשלם דמי תיווך על וילה בסביון. בתחילה שמו של בכיר הליכוד לשעבר הופיע כנתבע, אלא שאז הוא לפתע נמחק. השופטת קבעה בתוקף: "מדובר בהפרת התחייבות חוזית". הסנגורים השיבו: "מדובר בפס"ד שגוי, נגיש ערעור"
מערכת ice |  7
גלעד ארדן (צילום אריה לייב אברמס/פלאש 90)
עו"ד שלומית ארדן, רעייתו של שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, הפסידה בשבוע שעבר בתביעה שהוגשה נגדה על ידי סוכנות התיווך רימקס וחויבה לשלם כ-180 אלף שקל דמי תיווך, עבור בית שנרכש ב-2018 בקריית אונו תמורת כ-7.5 מיליון שקל. בבית זה התגוררה משפחת ארדן לפני המעבר ב-2020 לארה"ב בעקבות המינוי של בעלה, גלעד ארדן, לשגריר ישראל באו"ם.
על פי דה מרקר, סוכנות התיווך רימקס סביון קריית אונו, זכייניתה של רימקס ישראל, טענה בתביעה שהגישה ב-2019 לבית משפט השלום בפתח תקווה כי ארדן סירבה לשלם דמי תיווך המהווים 2% פלוס מע"מ מהעסקה. ביולי 2017 חתמו הבעלים של הבית על הסכם תיווך בבלעדיות של ארבעה חודשים עם המתווך לוי. המחיר המבוקש היה 8.8 מיליון שקל. לוי נפגש עם בני הזוג ארדן, לאחר שהמוכרים הבהירו להם שהם מחויבים לתיווך. בסיום הביקור, חתמה שלומית ארדן על טופס הזמנת שירותי תיווך.
 
בסוף השנה, לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות על המחיר, ניתק הקשר בין בני הזוג ארדן לבין המתווך. עם זאת, בהמשך קבעו בני הזוג ארדן להיפגש עם המוכרים בניסיון לסגור את פער המחירים, ובמאי סיכמו על מחיר של 7.54 מיליון שקל. המתווך ידע מהמוכרים על חידוש המגעים, אך שני הצדדים ניתקו עמו קשר וסרבו לשתף אותו במשא ומתן. בשלב ראשון גם המוכרים סרבו לשלם את דמי התיווך מצדם, אך בהמשך הם הגיעו עם לוי להסדר ושילמו 70 אלף שקל. בני הזוג ארדן סירבו לשלם את חלקם ולכן הוגשה נגדם התביעה. בהמשך, נמחק שמו של גלעד ארדן והתביעה נותרה רק נגד שלומית ארדן.
השופטת עדנה יוסף-קוזין, שקיבלה את התביעה, קבעה כי בהסכם התיווך לא נפל פגם וארדן הייתה מודעת לתוכנו ומשמעותו: "מעבר לכך שמדובר בהפרת התחייבותה החוזית, משמנעה מהתובע את האפשרות להיות מעורב ולתרום למגעים ולמו"מ, הנתבעת מנועה מלטעון כי התובע לא היה הגורם היעיל". שלומית ארדן יוצגה על ידי הפרקליטים דן פרידמן ועוז קינן, שמסרו בתגובה: "מדובר בפסק דין שגוי שיוגש עליו ערעור".
 
לפי דה מרקר, בפסק הדין נכתב כי ארדן חידשה את המגעים עם המוכרים מבלי ליידע את לוי ותוך הפרת התחייבותה בהסכם לדווח לו על ניהול משא ומתן עם המוכרים. עוד נכתב כי לאחר שנודע למתווך על חידוש המגעים, ארדן מנעה ממנו את האפשרות להיות מעורב למרות שפנה אליה כמה פעמים. לאחר שהתביעה התקבלה, נקבע כי ארדן תשלם דמי תיווך של 2% בצרוף מע"מ וריבית מאז הגשת התביעה, סך הכול 178 אלף שקל. בנוסף, היא תשלם לתובעים הוצאות של 25 אלף שקל. רימקס ולוי יוצגו על ידי עו"ד גיל מיכלס.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בושה של מדינה
    דן 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד גנב מאיפה עובד ציבור קונה בית 7.5 מיליון ?????
    סגור
  • מאיפה אהוג ברק הגיע לעסקים במיליונים
    שבי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החיים חי על לוקש ממשלתי
    סגור
  • 5.
    שר לביטחון פנים הכי גרוע שהיה .הכל רק למראית עין (ל"ת)
    cris 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    מאיפה הכסף
    אלון 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איש ציבור שקומה בסכום כזה בית אומר הכל על המדינה שלנו. איך הוא יכול לאפשר לעצמו סכום כזה?
    סגור
  • 3.
    ראינו בהפגנות השמאל היכן נמצא כל הכסף
    מ 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 5
    מספיק עם התעמולה
    סגור
  • 2.
    הבית היה בסביון ולא בקרית אונו (ל"ת)
    מתווך 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך כל ה"מנהיגים" שלנו כל כך עשירים. כמו בעזה (ל"ת)
    ציפי 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור