נדל"ן ותשתיות

אילת בתנופת בנייה אדירה: המכרז החדש שמשגע את העיר

רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון וחברת "דירה להשכיר" חשפו כי מתחם דיור להשכרה לטווח ארוך יוקם בשחמון 11. הפרויקט החדש בשולי העיר הדרום מערביים ובשיפולי הרי הגרניט יוכל לשמש קורת גג למאות אנשים. מי יקבל את זכויות החכירה? 
מערכת ice | 
אילת (צילום unsplash)
רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון וחברת "דירה להשכיר" מפרסמות הבוקר (ראשון) מכרז יזום פומבי להתקשרות בהסכם פיתוח לתכנון ובניית מתחם דיור להשכרה לטווח ארוך בשחמון 11 באילת. המתחם המשווק במכרז זה מיועד לתכנון ובנייה והינו חלק מתוכנית רובע 11 שחמון-אילת השוכן בשולי העיר הדרום מערביים בשיפולי הרי הגרניט, דרומית לכביש הכניסה המערבית לאילת ומתפרשת על שטח של כ-531 דונם הכולל כ- 723 יח"ד.
מטרת ההתקשרות במכרז זה היא לשם ייזום תכנית מפורטת על ידי הזוכה במכרז, וכן לשם תכנון והקמה של מתחם מגורים. מתחם המגורים יכלול כ-220 דירות, אשר תיועדנה להשכרה ארוכת טווח למגורים למשך תקופה שלא תפחת מ- 15 שנה ברציפות נכל כמפורט בחובת המכרז. מספר יחידות הדיור מהווה את הפוטנציאל התכנוני והוא הערכה כללית התלויה בתכנון שיאושר.
 
תמהיל הבינוי בשכונה מגוון ומהווה חוליה מקשרת בין העיר והמדבר  כאשר מצידו המזרחי מערכת צירים קשיחה בין הים למדבר, רחוב מס' 4 ממשיך את סגנון הבינוי העירוני של רובע שחמון; בצידו המערבי – לרגלי הרי הגרניט ממוקמים מבנים חד משפחתיים בבינוי חופשי, אשר ביניהם מוקמו מתחמי בינוי צמודי קרקע בעלי אופי מדברי – בתי פטיו בצד הצפוני של הרובע ובתי סמטה בבינוי צפוף סביב סמטאות מתעקלות. 
בגבול הצפוני של הרובע מצוי שטח ציבורי פתוח המהווה את הכניסה הצפונית לעיר ובגבול הדרומי מסתיימת טיילת הגרוף התוחמת את הרובע עד להרי הגרניט. ציר נוסף, ים-מדבר, מהווה את השדרה המרכזית ומסתיים במבני הציבור על רקע הרי הגרניט. בנוסף, בשכונה שטחי מסחר ומשרדים (כ-2 דונם), מבנים ומוסדות ציבור (כ-20 דונם), תשתית דרכים (כ-85 דונם) וכן שטחים פתוחים לרווחת הציבור כולל אזור שמורת נוף וכן 'הפארק הלינארי מדבר-ים' (בשטח כולל של כ-220 דונם).
 
בתום תקופת ההשכרה, הזוכה יהיה רשאי למכור את הדירות להשכרה כדירות מגורים. המועד האחרון להגשת הצעות על פי רשות מקרקעי ישראל הוא 19 בפברואר 2024  בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה